Berlingske Business

Fin pris til dansk skraldespand

dropbucket
Heida Nolsøe og Maria fra Dropbucket. Foto:

En enkel skraldespand præsenteret første gang på Roskilde Festival 2013 modtager i dag produktudviklernes svar på en Oscar – En Red Dot Design Award 2015: Best of the Best – i Essen, Tyskland.

Der findes godt produktdesign, og så findes der rigtigt godt produktdesign.

Til den sidste gruppe hører en simpel skraldespand lavet af genbrugsbølgepap – DropBucket – der hurtigt kan foldes ud og stilles op ved særlige lejligheder, hvor skrald hober sig op, skriver Markedsføring.dk.

Skraldespanden dukkede derfor meget passende op første gang på Roskilde Festival i 2013, hvor 400 DropBuckets blev placeret ved madboderne omkring Gloriascenen og uddelt i et mindre område på campingarealerne.

Det gik over al forventning, ja, gæsterne stjal sågar skraldespandene fra hinanden, lyder det fra Marie Stampe Berggreen og Heiða Gunnarsdóttir Nolsøe, der designede papskraldespanden DropBucket på deres første semester på Danmark Tekniske Universitet. 

DropBucket var aldrig tænkt som andet end en test af produktet på Roskilde Festival, men da reaktionerne var gode, valgte opfinderne at skifte retning fra ingeniørstudier til entreprenører med virksomheden DropBucket.

Nu har de to stiftere så modtaget en af verdens mest prestigefyldte designpriser, Red Dot Design Award 2015: Best of the Best, for DropBucket.

Red Dot er produktudviklernes Oskar, og til sammenligning vinder Apple også samme pris i år for deres Apple Watch.

Samtidig har Roskilde Festival i år købt 3.000 DropBuckets som deles ud til festivalgængerene for at hjælpe dem med at holde rent i deres lejre.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen