Berlingske Business

Farvel til morgen-TV koster millioner

Farvel til morgen-TV koster millioner - 1
Det var især det katastrofale tab af kontrakten med TV2 om produktionen af Go’ Morgen Danmark som Skandinavisk Film Kompagni tabte i 2008 der har kostet dyrt. Foto:

Efter en årrække med pæne tal på bundlinjen kom Skandinavisk Film Kompagni ud af 2008 med et voldsomt resultatdyk. Det er især den tabte produktion af morgen-TV, der koster dyrt.

Skandinavisk Film Kompagni har i en årrække klaret sig sjældent godt hvad angår TV-produktionsverdenen, men i 2008 måtte guldfuglen vinke farvel til millioner. Det skriver epn.dk, der har set nærmere i 2008-regnskabet for SFK.

Resultatet blev halveret fra 6,3 millioner kroner til 3,16 millioner kroner, brutto-fortjenesten sank fra 37,7 millioner kroner til 34,9 millioner kroner og de tunge personaleomkostninger steg med godt én million til 30,4 millioner kroner.

Det var især det katastrofale tab af kontrakten med TV2 om produktionen af Go’ Morgen Danmark som Skandinavisk Film Kompagni tabte i 2008 der har kostet dyrt.

Farvel til 20 mio. kr. årligt
Konkurrenterne fra Nordisk Film løb således med en ordre der har indbragt SFK godt 20 millioner kroner årligt.

Af samme årsag forventer SFK ifølge epn.dk en forværring af 2008-resultatet i 2009, hvor man altså må undvære morgen-TV-fladen.

"Tabet af kontrakten på produktion af Go’ Morgen Danmark er et væsentligt element i vore forventninger til dette års resultat," siger direktør Erik Stephensen til epn.dk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen