Berlingske Business

Familie sætter BusinessWeek til salg

Familie sætter BusinessWeek til salg - 1
Foto:

Familien bag et af verdens største magasinbrands, BusinessWeek, forsøger nu at sælge virksomheden.

Det er det familieejede McGraw-Hill Cos., der ejer BusinessWeek, som en investeringsbank nu skal forsøge at sælge midt i krisen på både penge- og annoncemarkedet.

Det skriver The Wall Street Journal, der vurderer, at McGraw-Hill gerne ville beholde det prestigefulde magasin, men ikke har andet valg end at sælge.

McGraw-Hill ejer ud over BusinessWeek blandt andet et forlag og kredit-rating-virksomheden Standard & Poor’s. Flere af McGraw-Hills virksomheder kæmper hårdt for tiden og derfor er et salg BusinessWeek en oplagt mulighed for at få nogle penge i kassen.

Hver udgave af BusinessWeek udkommer i 936.000 eksemplarer, mens antallet af annoncesider i fælge Wall Street Journal er faldet med en tredjedel i forhold til sidste år. Det samme gør sig gældende for konkurrenterne Fortune og Forbes.

Time Inc. magazine group., der står bag Forbes, er blevet nævnt som en mulig løber til BusinessWeek.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen