Berlingske Business

Færre film fra Hollywood

Film- og tv-produktionen i Hollywood er faldet med 31 procent i andet kvartal af 2009, og produktionen er på årsbasis faldet med næsten 25 procent i forhold til 2008.

Det skriver Avisen.dk. Sidste år på samme tid var der registreret 19.015 optagedage fra de forskellige filmselskaber, hvilket er 6.181 færre timer end sidste år. Det er især inden for film, at det kniber med at lokke kunder til. Her er produktionen faldet med hele 53 procent, mens produktionen af tv og tv-serie holder niveauet og er kun faldet med fire procent. Den trængte verdensøkonomi har samtidig betydet, at mange firmaer sparer penge på markedsføring.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen