Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Facebooks kommende nyhedsfeature rejser bekymring

FACEBOOK-
Facebooks topchef Mark Zuckerberg Foto:

Det forventes, at Facebook snart offentliggør idéen Instant Articles, der yderligere kan øge Facebooks indflydelse.

Facebook ventes at offentliggøre sit nyeste initiativ kaldet Instant Articles, der vil øge mediets rolle som nyhedsudgiver til bekymring for eksisterende nyhedsmedier, snarligst.

Det skriver Wall Street Journal.

Online nyhedsmedier er allerede stærkt afhængige af Facebook, der sikrer dem læsere og trafik på deres hjemmesider. Det forventes, at Facebook snart offentliggør idéen Instant Articles, der yderligere kan øge Facebooks indflydelse.

Idéen bag Instant Articles er, at i stedet for at linke til andre mediers nyhedsartikler, vil artiklerne være tilgængelige gennem brugeres profil på deres telefoner og dermed loade hurtigere. Indtil videre er blandt andet New York Times, National Geographic og Buzzfeed en del af programmet.

Det er ikke første gang Facebook forsøger sig inden for nyheder. I 2011 indgik selskabet et partnerskab med the Washington Post om Social Reader, der dog på grund af utilfredse brugere blev afsluttet efter kun et år.

US-IT-INTERNET-FACEBOOK-MESSENGER

pix.FACEBOOK-RESULTS/

pix-Zuckerberg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen