Berlingske Business

Facebook vil tvinge brugerne til at se reklamer

FILES-US-IT-INTERNET-ADVERTISING-FACEBOOK
Arkivfoto: Facebook-logo på mobil og computer. Foto:

Det sociale medie vil ved hjælpe af teknologi forsøge at skjule reklamerne for softwaren, som mange brugere har installeret på deres computere, så annoncerne ikke længere bliver sorteret fra.

Facebook vil tvinge sine brugere til at se reklamer, når de bruger det sociale medie - også selv om brugerne har installeret en såkaldt ad blocker, der ellers har til formål at skjule annoncerne.

Det skriver Wall Street Journal.

Billede

Det sociale medie vil ved hjælpe af teknologi forsøge at skjule reklamerne for softwaren, som mange brugere har installeret på deres computere, så annoncerne ikke længere bliver sorteret fra.

»Facebook er reklamestøttet. Annoncer er en del af oplevelsen på Facebook - de er ikke et tilvalg«, siger Andrew Bosworth, vicedirektør for Facebooks reklame- og forretningsplatform, til avisen.

FB vs Twitter

Estimater viser ifølge Wall Street Journal, at 26 pct. af de amerikanske internetbrugere har installeret ad blocker på deres computer. Facebook vil ikke forsøge at omgå ad blocker på mobile enheder, der heller ikke er lige så modtagelige over for softwaren som computere.

Ifølge avisen kom langt den største del af det sociale medies reklameindtægter - hele 84 pct. - også fra mobile enheder i andet kvartal.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen