Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Facebook vil tvinge brugerne til at se reklamer

FILES-US-IT-INTERNET-ADVERTISING-FACEBOOK
Arkivfoto: Facebook-logo på mobil og computer. Foto:

Det sociale medie vil ved hjælpe af teknologi forsøge at skjule reklamerne for softwaren, som mange brugere har installeret på deres computere, så annoncerne ikke længere bliver sorteret fra.

Facebook vil tvinge sine brugere til at se reklamer, når de bruger det sociale medie - også selv om brugerne har installeret en såkaldt ad blocker, der ellers har til formål at skjule annoncerne.

Det skriver Wall Street Journal.

Billede

Det sociale medie vil ved hjælpe af teknologi forsøge at skjule reklamerne for softwaren, som mange brugere har installeret på deres computere, så annoncerne ikke længere bliver sorteret fra.

»Facebook er reklamestøttet. Annoncer er en del af oplevelsen på Facebook - de er ikke et tilvalg«, siger Andrew Bosworth, vicedirektør for Facebooks reklame- og forretningsplatform, til avisen.

FB vs Twitter

Estimater viser ifølge Wall Street Journal, at 26 pct. af de amerikanske internetbrugere har installeret ad blocker på deres computer. Facebook vil ikke forsøge at omgå ad blocker på mobile enheder, der heller ikke er lige så modtagelige over for softwaren som computere.

Ifølge avisen kom langt den største del af det sociale medies reklameindtægter - hele 84 pct. - også fra mobile enheder i andet kvartal.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen