Berlingske Business

Facebook runder 1,7 milliarder brugere i kanonregnskab

FACEBOOK-RESULTS/
Antallet af brugere på Facebook er steget solidt, og det er blevet omsat til et højere salg og langt flere penge i kassen, efter alt er betalt. Det var båret frem af en stigning på 63 procent i reklameindtægter til 6,2 milliarder dollar. Godt 84 procent af dem kom fra reklamer på mobiltelefoner, et afgørende marked for Facebook. Foto:

Det går strygende for Facebook, der har fået flere brugere og flere penge i kassen i årets andet kvartal.

Mens Twitter tirsdag måtte skuffe sine aktionærer, kan Facebook onsdag gøre lige det modsatte. Antallet af brugere er steget solidt, og det er blevet omsat til et højere salg og langt flere penge i kassen, efter alt er betalt.

Det viser regnskabet for andet kvartal, der netop er offentliggjort.

FACEBOOK-NEWSFEED/

- Vores fællesskab og vores forretning havde endnu et godt kvartal. Vi er specielt glade for fremskridtet inden for video, da vi bevæger os mod en verden, hvor video er hjertet i alle services, skriver stifter og administrerende direktør Mark Zuckerberg i regnskabet.

Det er da også et virkeligt solidt et af slagsen. I andet kvartal, de tre måneder der sluttede med juni, omsatte Facebook for 6,4 milliarder dollar, en stigning på 60 procent i forhold til samme periode sidste år.

Det var båret frem af en stigning på 63 procent i reklameindtægter til 6,2 milliarder dollar. Godt 84 procent af dem kom fra reklamer på mobiltelefoner, et afgørende marked for Facebook.

FACEBOOK-TAX/

Facebook er samtidig blevet markant bedre til at klemme overskud af omsætningen. Nettoresultatet er katapulteret op med 186 procent til 2,1 milliarder dollar.

Antallet af aktive brugere steg til 1,13 milliarder, hvis man måler på, hvor mange der bruger Facebook hver dag.

Tæller man dem med, der bruger Facebook mindst en gang om måneden, er tallet steget til 1,71 milliarder, en stigning på 15 procent på et år.

Resultaterne sender Facebooks aktier markant op i eftermarkedet, der lader investorer handle efter børsens lukketid. Aktierne stiger med små otte procent til 130,5 dollar per aktie.

WHATSAPP-FACEBOOK

Facebook blev børsnoteret i maj 2013 til en pris på omkring 35 dollar per aktie.

Det sociale medie, der mere eller mindre startede hele begrebet, blev grundlagt af Mark Zuckerberg i 2004.

Siden da har selskabet købt blandt andre Instagram, et meget brugt billeddelingsprogram, og WhatsApp, et yndet beskedprogram.

Da børsen lukkede, var Facebook 2383 milliarder danske kroner værd.

pix-Mark Zuckerberg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen