Berlingske Business

F.E. Bording nedjusterer blandt andet efter kontrakttab

Den grafiske virksomhed F.E. Bording nedjusterer forventningerne til toplinjen for året.

Det fremgår af selskabets regnskab for andet kvartal. Selskabet venter nu en omsætning på 650 mio. kr. for året mod tidligere 700 mio. kr. for året.

Nettoomsætningen steg ellers i andet kvartal til 148,9 mio. kr. fra 141,9 mio. kr. året før. Stigningen er drevet af de opkøb, der blev foretaget i 2014, oplyser selskabet.

Omsætningen i halvåret voksede med 10,4 pct. til 29,1 mio. kr.

- Omsætningen i første halvår 2015 er lidt lavere end forventet, hvilket blandt andet skyldes forskydninger i leverancetidspunkt og en negativ udvikling i valutakurser. Bordings omsætning er i andet halvår traditionelt størst både på grund af flere marketingkampagner og investeringer i nye it-systemer, skriver virksomheden i regnskabet.

Overskuddet før skat steg med over 157 pct. i kvartalet i forhold til samme kvartal året før og landede på 7,2 mio. kr. Efter skat lød overskuddet på 5,3 mio. kr. mod 2,1 mio. kr. i andet kvartal 2014.

I Danmark voksede omsætningen med 47 pct. til 182 mio. kr. i første halvår, og denne vækst skyldes primært opkøb.

I Sverige faldt omsætningen i halvåret med 16,2 mio. kr. primært på grund af periodeforskydninger i kundernes leverancer og effekten af en kontrakt mistet i 2014. Også valutakursudviklingen påvirkede negativt med 3,8 mio. kr.

Også i Norge er omsætningen faldet. Her er det blandt andet tabet af en offentlig kunde og negativ kursudvikling, der koster over 11 mio. kr. af omsætningen.

Trods nedjusteringen venter F.E. Bording fortsat en andel af resultatet efter skat på omkring 30 mio. kr. i år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen