Berlingske Business

Euroman skal - endnu en gang - have ny chefredaktør

Euroman fylder 25 år.
Kristoffer Zøllner stopper som chefredaktør på magasinet Euroman. Foto:

Kristoffer Zøllner nåede kun at sidde i chefredaktørstolen hos magasinet Euroman i lidt over et år. Siden Mads Lange stoppede i 2012 har tre forskellige siddet på posten.

Kristoffer Zøllner stopper som chefredaktør på Euroman, skriver Mediawatch.

Magasinet har oplevet hyppig udskiftning på posten - siden Mads Lange stoppede i 2012, har både Jens Vilstrup, Kasper Steenbach og Kristoffer Zølner været chefredaktører på magasinet.

I følge begge parter årsagen til skilsmissen denne gang, ​at samarbejdet ikke er gået som forventet .

»Vi er sammen med Kristoffer nået frem til en erkendelse af, at vi ikke er det rigtige match. Derfor har vi besluttet, at Euroman skal videreudvikles med en ny mand i spidsen,« lyder det i en skriftlig kommentar fra Tina Nikolaisen, magasindirektør i Egmont Publishing.

egmont

Bruddet er sket i god ro og orden og uden den store dramatik.

Kristoffer Zølner kom i september 2016 til Euroman fra Berlingskes daværende søndagsmagasin M/S. Inden da havde Kasper Steenbach sagt op i protest over, at magasinet skulle layoutes i Vietnam. Før ham sagde Jens Vilstrup op efter blot ni måneder, fordi han ville forfølge sine forfatterambitioner.

Euroman blev stiftet af brødrene Peter og Morten Linck i 1992 og har netop fejret 25-års jubilæum. Siden 2000 har Egmont udgivet magasinet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen