Berlingske Business
14:43Europæisk indeks sniger sig lige præcis i grønt

Euroinvestor ser muligheder i faldende annonceindtægter

Euroinvestor ser muligheder i faldende annonceindtægter - 1
Vores ambition er at være Europas største. Første skridt er at blive etableret og have et rigtig godt produkt. Vores mål er, at alt er velkørende på alle de vesteuropæiske markeder," siger Jens Alminde, administrerende direktør i Euroinvestor. Foto:

Den danske aktie- og investeringsportal Euroinvestor.com ser store muligheder i faldende annonceindtægter. Selskabet har netop nedjusteret forventningerne til årsresultatet på grund af et forringet globalt annoncemarked, men administrerende direktør i Euroinvestor Søren Alminde kan se fordele i de dalende annonceindtægter.

Derfor fortsætter internetportalen med at forfølge sit mål om at blive Europas største investeringshjemmeside.

"Der er mange mediehuse i Europa, hvor det går utrolig dårligt, så de vil være mere tilbageholdende med at lancere produkter og onlineaktiviteter, der konkurrerer med os. Miljøet bliver mere stillestående, og det kan vi vende til vores fordel," siger Søren Alminde til RB-Børsen.

Under krisen i 2001, den såkaldte dotcom-krise, valgte Euroinvestor at fortsætte mod sit mål.

"Man kan vælge at neddrosle og vente på bedre tider, men vi valgte at køre videre på samme plan. Det viste sig at være en fordel, fordi der var konkurrence, der forsvandt, og der blev iværksat færre konkurrerende aktiviteter fra for eksempel mediehusene," siger Søren Alminde.

Han forudser, at annoncemarkedet generelt vil være svækket de kommende par år. Det sætter dog ingen begrænsninger for Euroinvestors internationaliseringsproces.

"Vores ambition er at være Europas største. Første skridt er at blive etableret og have et rigtig godt produkt. Vores mål er, at alt er velkørende på alle de vesteuropæiske markeder," siger direktøren.

Partnerskab med mediehuse
Den sidste hånd er ved at blive lagt på den tekniske platform, og det seneste halve år har hjemmesiden afsøgt markedet for partnerskaber med store mediehuse. Resultatet er to partnerskaber inden for de næste par måneder og tre partnerskabslanceringer i alt inden årets udgang.

"Vi vil forsøge at skabe trafikken på hjemmesiden gennem forskellige veje, enten gennem partnerskaber eller ved egen hjælp. Så ser vi, hvor det udvikler sig bedst, og der vil vi fokuserer vores salgsindsats. Onlinedriften har lave omkostninger, så vi kan tillade os at være i et marked, hvor vi ikke tjener nogen penge," siger Søren Alminde.

Euroinvestor venter nu et resultat før skat på 6,4 mio. kr. mod tidligere ventet 11 mio. kr.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen