Berlingske Business

EU ransager Fox og andre med tv-rettigheder til sport

FILES-FBL-ENG-PR-BRITAIN-MEDIA-TELEVISION
Foto:

EU-Kommissionen efterforsker mulig karteldannelse mellem selskaber, der sender sport på tv.


EU's konkurrencemyndigheder har tirsdag ransaget selskaber i flere EU-lande, som beskæftiger sig med transmissionsrettigheder for sportsbegivenheder.

Aktionen skyldes en mistanke om ulovlige kartelaftaler, oplyser EU-Kommissionen tirsdag aften i en pressemeddelelse.

- Kommissionen er bekymret for, at involverede virksomheder kan have overtrådt EU's konkurrencelov, som forbyder karteller og restriktive forretningsmetoder, meddeler kommissionen.

Det understreges, at et uanmeldt besøg af konkurrencemyndighederne ikke nødvendigvis indebærer, at et selskab har ageret i strid med lovgivningen på området.

Tidligere tirsdag afslørede den britiske avis The Telegraph, at en uanmeldt ransagning af tv-netværket Fox' kontorer i London var i gang.

Fox bekræfter tirsdag aften oplysningen og meddeler, at selskabet samarbejder fuldt ud med efterforskerne fra EU.

Handel med rettigheder til at transmittere sportsbegivenheder er blevet en kæmpe forretning i blandt andet Europa og USA.

Tv-selskaber betaler milliarder af kroner for at sikre sig rettighederne til at vise kampe fra de største ligaer og dermed tiltrække flere seere.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen