Berlingske Business

Enighed om hjælp til Radio 100FM

Enighed om hjælp til Radio 100FM - 1
Foto:

En enig medieforligskreds i Folketinget har besluttet at fremskynde udbudsprocessen af trængte Radio 100FMs sendefrekvens.

Det er en tilfreds kulturminister, som efter et møde torsdag kan konstatere, at en enig medieforligskreds er indstillet på at arbejde for en hurtig udbudsrunde af den sjette sendefrekvens. På den måde får Radio 100FM hurtigere klarhed over, om de stadig kan sende på frekvensen efter 2011, hvor den nuværende aftale udløber.

»Det er jo klart interessant for deres investorer at kende det langsigtede perspektiv i forhold til, hvor mange penge de skal smide i kanalen her og nu. Det, der er problemet, er jo, at de har lukket kassen i. Og der bliver simpelthen ikke åbnet, før man kender sine vilkår,« forklarer kulturminister Carina Christensen (K) til Ritzau efter mødet.

Det er alle partier i Folketingets medieforligskreds, som bakker op om at få de politiske spørgsmål afklaret hurtigst muligt.

»Jeg er meget glad for, at vi nu er gået i gang med processen, og at der er enighed om at få det her afklaret hurtigst muligt,« siger kulturministeren.

Efter 2011 skal radiokanalerne ikke længere betale penge for at benytte sendefrekvenserne, fordi man i stedet går over til en såkaldt skønhedskonkurrence om frekvenserne.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen