Berlingske Business

Elitedating tager konkurrencen op mod LinkedIn

The sign up page of Linkedin.com is seen in Singapore in this fi
»LinkedIn er simpelthen for stort og mangler eksklusivitet og kvalitets-filtrering«. mener stifterne bag et nyt site. Foto:

En erfaren marketingmand og en chefjurist står bag et nyt online-koncept, der skal udfordre såvel LinkedIn som den traditionelle konsulentbranche. Der er groft sagt tale om ”elitedating” for LinkedIn-brugere.

I dag lanceres et nyt online-koncept herhjemme, der er en form for ”elitedating” for LinkedIn-brugere.

Bag tjenesten står den erfarne marketingmand Martin Brems, bl.a. tidligere Senior Marketing Manager hos Lego og i dag indehaver af Brems & Co., og Jon Iversen, til daglig chefjurist og ansvarlig for den juridiske afdeling i Københavns Lufthavn. Det skriver Markedsføring.

Tjenesten hedder Experticon og er baseret på invites only. Det er således eksklusivt for personer med betydelig operational erfaring og know-how fra virksomheder og organisationer, og omfatter såvel inhouse-eksperter som eksterne konsulenter.

Kun for eksperter

»Vi har i første omgang udvalgt 100 eksperter i vores eget netværk i Danmark, som vi netop har inviteret ind til en pre-launch,« forklarer Martin Brems.

»Vi har flere eksperter inden for forretningsudvikling og mange andre tunge profiler er på vej. Ideen er så, at disse eksperter selv skal invitere deres eksperter ind« fortsætter han.

De to stiftere har udviklet konceptet, fordi de kan se, at der mangler et sted, hvor virksomheder og organisationer kan få adgang til og et overblik over eksperter inden for forskellige områder, og som man kan booke til foredrag, et par timers sparring, deltagelse på workshops, seminarer eller konkrete projekter o.l. Det skriver Markedsføring.

Revl og krat på LinkedIn

»LinkedIn er simpelthen for stort og mangler eksklusivitet og kvalitets-filtrering. På Experticon skal man godkendes for at blive optaget som ekspert. Optagelse er gratis, men med Premium muligheder. Betaling ordner eksperten og virksomheden selv indbyrdes,« siger Martin Brems.

Eksperten vil altså kunne profilere deres ekspertstatus, opnå en ekstra biindtægt, deltage i konferencer/seminarer, som de kan tjene på, udvide deres netværk betydeligt, og fremme deres karrieremuligheder, herunder evt. gennem advisory board/bestyrelsesposter og via headhunter-delen på sitet, mener Martin Brems.

Jon Iversen er idéudvikler på projektet, mens Martin Brems fortsat har Brems & Co. ved siden af, men til daglig er ansvarlig for drift af konceptet.

Stifterne har selv skudt penge i Experticon, men de er også gået på jagt efter funding, så konceptet kan komme ud over grænserne.

Se en film om konceptet her:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen