Berlingske Business

Egmont udfordrer DBA og Lauritz.com

Egmont
Egmont udgiver mere end 700 blade og magasiner. Nu føjer medievirksomheden en digital markedsplads til samlingen. Foto:

Mediehuset Egmont indgår et partnerskab med den danske online-handelsplads Everclassic. Nu vil Egmont tage kampen op branchens største spillere.

Egmont bliver medejere af den danske digitale markedsplads Everclassic.com, hvor brugere kan købe og sælge møbler, brugskunst og design.

Mediehuset har investeret et ukendt beløb i Everclassic, som blev lanceret for knap ét år siden. Sammen håber de nye partnere, at de kan udfordre Lauritz.com og DBA, som i øjeblikket er landets største digitale handelspladser.

24BUSside-11.jpg

”Vi synes, at konceptet bag Everclassic.com er rigtigt, og vi ser fine muligheder i et samarbejde. Ikke mindst fordi de to hovedkræfter bag sitet er stærke iværksættere med gode ideer, som matcher vores brands,” siger digital direktør hos Egmont Publishing, Peter Schrøder.

Han fortæller, at investeringen skal ses i lyset af, at interessen for indretning er stigende blandt danskerne.

»Klassisk design og brugskunst er områder, som er meget hot i øjeblikket. Vi ved, at folk efterspørger brugte klassikere.«

Everclassics koncept går ud på at give både private og professionelle brugere mulighed for at oprette et mindre antal annoncer gratis, hvorefter det kræver betaling. Websitets direktør og stifter Rasmus Warnke Nørregaard er stolt over at få Egmont med på holdet.

pix-Egmont

”Vi har ikke kun fået tilført kapital, men også et hold af dedikerede samarbejdspartnere. Sammen kan vi videreudvikle vores forretning og gøre Everclassic.com til Danmarks foretrukne sted at handle møbler, kunst og design,” siger Rasmus Warnke Nørregaard, som i øjeblikket medvirker i TV2-programmet Sæt pris på dit hjem.

Hos Egmont forventer man, at Everclassic vil blive koblet tæt sammen med Alt for Damerne, BoligLiv og andre udgivelser, som beskæftiger sig med design. Bliver Everclassic en succes herhjemme, vil der ikke gå længe, før »websitet skal internationaliseres og prøves frem i andre lande,« fortæller Peter Schrøder.

Tidligere har Egmont Publishing herhjemme investeret i e-butikken Med24. Den er siden udvidet til Sverige og Norge.

Egmont

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen