Berlingske Business
10:32Eurozonens PMI-indeks overrasker positivt

DR2 lancerer nyt erhvervsprogram

DR2 lancerer nyt erhvervsprogram - 1
"I den helt store ende er vi med i LEGO, hvor vi er med til direktionsmøder, i konceptlaboratiorer og følger processen i det at lancere et produkt," fortæller Arne Notkin, DR2-chef. Foto:

Kanalen forsøger at nå ud en til en ny seergruppe med en programserie kaldet »Kriseknuserne«, der frem til jul skal give et indblik i erhvervslivets succeshistorier under den økonomiske afmatning.

Fra 5. oktober kan seere på DR2 følge med i en ny serie, som følger succesvirksomheder, der alle hidtil har sejlet sikkert igennem krisens risikofyldte farvand. Og for kanalen er det forholdsvist nyt farvand, forklarer DR2-chef Arne Noktin.

»Vi forsøger her at inddrage nye seere. Målgruppen er DR2’s samfunds- og erhvervsinteresserede, og det er selvfølgelig også et ønske fra vores side om at betjene de moderne individorienterede individer. Det er en seergruppe, der er meget svær at fange for DR2, fordi vi er meget kultur- og faktaorienteret,« fortæller Arne Notkin og bemærker, at flertallet af kanalens seere derfor er de fællesskabsorienterede.

Fra LEGO til Grannys House
Programmet »Kriseknuserne« følger gennem ti afsnit ti forskellige virksomheder, der er blevet udvalgt på baggrund af at have klaret sig godt inden for en række parametre, blandt andet forøgelse af omsætning og personale. Det bliver en blanding af reportage og interviews på den ene side og på den anden side udlægninger og kommentarer fra Mads Øvlisen og ledelseskonsulent Henriette Divert. Og det er nogle meget forskellige virksomheder, DR2 har fulgt siden det tidlige forår.

»I den helt store ende er vi med i LEGO, hvor vi er med til direktionsmøder, i konceptlaboratiorer og følger processen i det at lancere et produkt. Vi har fulgt COWI, hvor vi var med inde til de meget hårde forhandlinger om at overtage det svenske firma FB. I den anden ende har vi fulgt Grannys House, som er et lille konditori i Søborg ejet af et ægtepar, der har pantsat hele deres økonomi for at få det op at køre,« forklarer Arne Notkin.

Det gode eksempels magt
Programmet vil således forsøge at være fluen på væggen i det erhvervliv, der klarer sig godt, fortæller DR2-chefen, der mener, at medierne alt for ofte laver historierne med udgangspunkt i negative hændelser.

»Ved i stedet at følge ti gode eksempler et halvt år og sætte fokus på, hvordan de kommer igennem krisen, kan programmet forhåbentlig inspirere og motivere andre iværksættere.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen