Berlingske Business

DR-formand åbner for at spare ti procent

Regeringen ventes at præsentere sit udspil til medieforlig snart, der måske vil indeholde besparelser på DR.

Mens regeringen lægger sidste hånd på sit udspil til et nyt medieforlig, kommer DR-formand Michael Christiansen nu regeringens planer om millionbesparelser i møde, skriver Politiken mandag.

Regeringen har ikke lagt sig endelig fast på, hvor meget den vil skære i DR, men flere partier peger på, at besparelser på 12,5 procent af statsradiofoniens samlede budget er et godt bud.

Og det niveau er både rimeligt og realistisk, siger Michael Christiansen.

- Det er sådan i størrelsesordenen af, hvad andre kulturinstitutioner må spare i disse år, siger Christiansen til Politiken.

- Hvis man over fire til fem år skal spare 10 til 12 procent, så er det jo, hvad Nationalmuseet og Det Kongelige Teater skal sparre.

- Det er da i orden, hvis man synes, vi skal i samme bås som andre kulturinstitutioner. Vi er jo en kulturinstitution, siger han til Politiken.

DR vil godt kunne håndtere besparelser i den størrelsesorden, vurderer bestyrelsesformanden.

- To procent om året er noget, som alle statslige institutioner i øjeblikket skal spare. Vi har været fritaget indtil nu, og hvis man synes, at det bør vi ikke være, så vil jeg være den første til at sige, det kan jeg godt have en vis forståelse for, siger Michael Christiansen.

DR-bestyrelsesformanden har tidligere advaret mod store besparelser i skarpe vendinger, skriver Politiken.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen