Berlingske Business

Disney slog estimaterne men kæmper fortsat med TV-problemer

CHINA-US-DISNEY-ENTERTAINMENT
Walt Disney CEO, Bob Iger. Foto:

Den amerikanske mediekoncern Walt Disney leverede tirsdag efter børstid bedre foreløbige regnskabstal, end analytikerne havde ventet. Den problemramte tv-division, der er kilde til halvdelen af Disneys indtægter, giver dog fortsat panderynker hos analytikerne.

Nettoresultatet løb op i 2,6 mia. dollar, svarende til 1,62 dollar per aktie, for det forskudte tredje kvartal, der sluttede ved udgangen af juni. Analytikerne havde estimeret et resultat på 1,61 dollar per aktie.

Året før var overskuddet 2,5 mia. dollar eller 1,5 dollar per aktie.

JAPAN-TOYSHOW/

Omsætningen steg til 14,3 mia. dollar, sammenlignet med 13,1 mia. dollar året før og analytikeres estimerede 14,2 mia. dollar.

Salgsfremgangen var trukket op af en stigning på 40 pct. i selskabets filmafdeling, som følge af blockbusters som "The Jungle Book" og "Captain America: Civil War".

Alligevel kom aktiekursen under pres i eftermarkedet, da investorerne igen fokuserede på den problemramte tv-division. Især Sportkabelnettet ESPN kæmper med en nedgang i antallet af abonnementer, selv om det lykkedes at øge omsætningen i kvartalet.

Aktien faldt 1,8 pct. i eftermarkedet.

DISNEY-CHINA

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen