Berlingske Business
11:56Coloplasts finansdirektør tjener millioner på optioner

Disney slog estimaterne men kæmper fortsat med TV-problemer

CHINA-US-DISNEY-ENTERTAINMENT
Walt Disney CEO, Bob Iger. Foto:

Den amerikanske mediekoncern Walt Disney leverede tirsdag efter børstid bedre foreløbige regnskabstal, end analytikerne havde ventet. Den problemramte tv-division, der er kilde til halvdelen af Disneys indtægter, giver dog fortsat panderynker hos analytikerne.

Nettoresultatet løb op i 2,6 mia. dollar, svarende til 1,62 dollar per aktie, for det forskudte tredje kvartal, der sluttede ved udgangen af juni. Analytikerne havde estimeret et resultat på 1,61 dollar per aktie.

Året før var overskuddet 2,5 mia. dollar eller 1,5 dollar per aktie.

JAPAN-TOYSHOW/

Omsætningen steg til 14,3 mia. dollar, sammenlignet med 13,1 mia. dollar året før og analytikeres estimerede 14,2 mia. dollar.

Salgsfremgangen var trukket op af en stigning på 40 pct. i selskabets filmafdeling, som følge af blockbusters som "The Jungle Book" og "Captain America: Civil War".

Alligevel kom aktiekursen under pres i eftermarkedet, da investorerne igen fokuserede på den problemramte tv-division. Især Sportkabelnettet ESPN kæmper med en nedgang i antallet af abonnementer, selv om det lykkedes at øge omsætningen i kvartalet.

Aktien faldt 1,8 pct. i eftermarkedet.

DISNEY-CHINA

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen