Berlingske Business

Disney skuffer på resultaterne men investerer sig ud af problemerne

DISNEY-NETFLIX/FOX
Arkivfoto: Den amerikanske mediekoncern Walt Disney leverede et skuffende regnskab torsdag efter børslukketid. Men det svage resultat blev fulgt op af meldinger om store investeringer for at vende udviklingen. Foto:

Den amerikanske mediekoncern Walt Disney leverede et skuffende regnskab torsdag efter børslukketid. Men det svage resultat blev fulgt op af meldinger om store investeringer for at vende udviklingen.

Nettoresultatet løb op i 1,07 dollar per aktiefor det forskudte fjerde kvartal. Analytikerne havde estimeret et resultat på 1,14 dollar per aktie.

Omsætningen steg til 12,8 mia. dollar sammenlignet med analytikernes estimat på 13,3 mia. dollar.

CINEMA-STAR WARS-EPISODE II-LA

Aktiekursen kom i første omgang under pres i eftermarkedet med kursfald på op til 3 pct. til følge, men efter en nærmere gennemgang af koncernens positive syn på en vending af udviklingen gennem nye store investeringer i film og temaparker, vendte markedet rundt.

Aktien steg 0,8 pct. i eftermarkedet.

/ritzau/FINANS

NETHERLANDS CINEMA STAR WARS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen