Berlingske Business

Disney skuffer grundet faldende medieindtægter

Donald&Mickey
Disney's Anders And & Mickey Mouse. Foto:

Den amerikanske underholdnings- og mediekoncern Walt Disney Co. fik frygten hos de nervøse medieinvestorer til at blusse op igen.

Det er på grund af et sæt sløje resultater i det forskudte andet kvartal, hvor overskuddet i medievirksomheden ABC faldt, mens Infinity videospil-afdelingen bliver lukket.

Overskuddet løb op i 1,36 dollar per aktie, sammenlignet 1,40 dollar per aktie, som var gennemsnittet af analytikernes estimater i følge Bloomberg.

GERMANY TOY FAIR

Det er første gang i fem år, at analytikeres estimater har ligget over Walt Disney-koncernens resultatudvikling.

Disneys resultater fornyet investor bekymring over udsigterne for medie- og kabel-tv-selskaberne, der har mistet seere og annonceindtægter til online medier.

Koncernen forsøger at transformere kanaler som sports-mediet ESPN til at blive blande sig i online-streaming udbuddet for at kompensere for faldende abonnementindtægter via traditionelle kabel-tv udbud.

Shrek

Disney-aktien faldt 5,4 pct. i eftermarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen