Berlingske Business

Disney satser på Star Wars-land

Disney

Star Wars-fans kan godt begynde at glæde sig. Inden længe bliver der mulighed for at sætte sig i Tusindårsfalken i Disneyland.

Det har ligget i luften, siden Disney købte rettighederne til den ikoniske »Star Wars«-serie for fire milliarder dollar for godt tre år siden, og nu er det ganske vist: Disneyland og Walt Disney World bliver udvidet med særlige Star Wars-områder.

Det var selskabets bestyrelsesformand, Bob Iger, som lørdag bekendtgjorde nyheden på Disney D23 Expo.

Barbie

Disney har ikke sat nogen tidsfrist på udvidelserne af de berømte forlystelsesparker, men Star Wars kommer alligevel til at dominere parkerne i den kommende tid forud for premieren på den forestående film »The Force Awakens«, som bliver instrueret af J.J. Abrams.

disney

Nyheden om udvidelserne af forlystelsesparkerne kommer i kølvandet på sløje tredje kvartals-tal fra koncernen, som er markant præget af den stærke dollarkurs. Selskabet måtte således melde om et driftsresultatet, som vil blive reduceret med 500 mio. dollar næste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen