Berlingske Business

Discovery skuffer i andet kvartal og bliver straffet af investorerne

President and CEO of Discovery Communications David Zaslav gestu
Adm. direktør i Discovery Communications, David Zaslav, der netop er kommet med kvartalsregnskab. Foto:

Trods en fastholdelse af prognosen for hele 2018, så falder aktien i Discovery tirsdag med 7,1 pct., da selskabets tal for andet kvartal skuffede.

Discovery, der er kendt for sine tv-kanaler med blandt andet underholdning om videnskab, dyr, astrologi mm., kom gennem sit andet kvartal med et justeret overskud per aktie på 66 cent, mens omsætningen landede på 2,85 mia. dollar.

Analytikerne havde ifølge Bloomberg News regnet med en indtjening per aktie på 86 cent og en omsætning på 2,86 mia. dollar. Det mest pessimistiske bud lød på en indtjening per aktie på 73 cent, og det kunne Discovery altså ikke engang leve op til.

Det justerede nettoresultat blev i perioden på 256 mio. dollar mod ventede 582 mio. dollar, mens driftsresultatet, målt på EBITDA, landede på 1,21 mia. dollar. Her havde Wall Street ventet 1,20 mia. dollar.

Det skuffende resultat skyldes større omkostninger end ventet til integrationen af Scripps Networks Interactive samt højere renteudgifter.

Forretningsmodellen for Discovery, som også ejer Oprah Winfrey Network, TLC og Eurosport, er under pres fra streamingtjenester som Netflix, Hulu og HBO. Derfor oplever selskabet, at antallet af betalende kunder falder, og koncernen oplyser, at dets netværk mister 5 pct. af abonnenterne om året.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen