Berlingske Business

Discovery opkøber rival for milliardbeløb

SCRIPPS NET INT-M-A/DISCOVERY COMMNS
Discovery Communications. Foto:

Netop som Discovery Channels årlige temauge om hajer er sluttet, har kanalens ejer, Discovery Communications, fået en ny fangst med opkøbet af selskabets rival Scripps Networks Interactive for 14,6 mia. dollar.

Det skriver Financial Times.

Købsaftalen kommer på et tidspunkt, hvor både Discovery og Scripps har været udfordret af nye digitale tv-tjenester og de amerikanske forbrugeres stigende onlineforbrug.

pix-TV

Købet af Scripps samler en række forskellige tv-kanaler, og det kan betyde, at Discovery vil blive bedre rustet til at overleve fremtiden indenfor både traditionel betalings-tv og den nye digitale verden.

»Vi har rykket os mod denne måde at tænke på: Hvad vil folk betale for, når de kan se alting, og hvad har vi, som folk gerne vil betale for, før de betaler for aftensmad? Det her giver os en kæmpe indholdsmaskine, og den vil tillade os at bringe indholdet til enhver platform,« siger Discoverys topchef, David Zaslav, til Financial Times.

Discovery forventer at kunne høste 350 mio. kr. i omkostningsbesparelser, og at opkøbet kan stille virksomheden bedre i forhandlinger om transportgebyrer, som er blevet en gunstig forretning for netværksejere.

NEW YORK TIMES-RESULTS/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen