Berlingske Business

Direktør: Post Danmark tjener næppe penge på Coop-aftale

Mads Dahl Andersen
Mads Dahl Andersen, administrerende direktør i FK Distribution. Foto:

Post Danmark har underbudt FK Distribution i en sådan grad i en kamp om en stor aftale med Coop, at det statslige postselskab formentlig ikke kan tjene penge på det, lyder påstand fra konkurrenten.

Påstanden kommer fra Mads Dahl Andersen, administrerende direktør i FK Distribution, der blandt andet omdeler tilbudsaviser, efter at selskabet har måttet se en mangeårig aftale med Coop om omdeling af tilbudsaviser gå til Post Danmark.

- Jeg kan konstatere, at de (Post Danmark, red.) sidste år havde et underskud på over 180 mio. kr. på det ikke-befordringspligtige område. Og efter min opfattelse, mener jeg ikke, at de kan tjene penge med de priser, de kommer med, siger Mads Dahl Andersen til Ritzau Finans.

North Media

Coop og FK Distribution har ellers forhandlet om en forlængelse af aftalen, der udløber 1. januar 2016, men det er altså ikke mundet ud i en forlængelse.

Mads Dahl Andersen vil ikke kommentere selve forhandlingsforløbet med Coop, og han vil heller ikke sige, hvor stor aftalen er rent økonomisk. Han kan dog fortælle, at Coop indtil nu har været en af FK Distributions to største kunder.

Han siger desuden, at selskabet ind til videre ikke har planer om nedskæringer eller andre lignende tiltag som følge af den tabte kontrakt.

NM

FK Distribution er ejet af North Media, der er Danmarks eneste børsnoterede mediekoncern. North Media oplyser, at tabet af Coop-kontrakten vil påvirke indtjeningen negativt gældende fra næste år. Forventningerne vil blive specificeret i forbindelse med selskabets årsrapport for 2015.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen