Berlingske Business
08:18Grønt Europa i vente

Direkt lover overskud i 2010

Direkt lover overskud i 2010 - 1

Efter fire år i Danmark er det fortsat ikke lykkedes nyhedsbureauet Direkt at tjene penge. Men nu er det lige om hjørnet lover direktøren, der dog må erkende, at også 2009 blinker rødt.

Direkt begyndte at levere nyheder om og til dansk erhvervsliv i starten af 2005 og har siden haft et samlet underskud før skat på 15 mio. kr. Også 2009 giver underskud.

”Havde det ikke været for finanskrisen, så ville vi have ramt omkring nul i år. Men vores vigtigste kunde er bankerne, så derfor har krisen selvfølgelig haft en effekt,” siger adm. direktør, Sten Blindkilde. Han tror dog stærkt på, at break even nås i 2010.

”Med mindre finanskrisen eksploderer på ny, så skal vi kunne levere et overskud i 2010,” siger Sten Blindkilde.

Direkt offentliggør ikke sin omsætning, men kom ud af 2008 med et underskud på 2,5 mio. kr. før skat. Det er mindre end i de foregående år.

Den norske ejer Infront har ifølge regnskabet garanteret finansiel støtte et år frem, og den garanti er ikke blevet ledsaget af et krav om større besparelser på nyhedsbureauet, der ved årsskiftet beskæftigede 11 medarbejdere.

”Meldingen er, at nu ser vi lige, hvordan det går. Vores ejer har heldigvis penge,” siger Sten Blindkilde.

Direkt blev sidste år købt af norske Infront, der blandt andet udbyder handelssystemer til den finansielle sektor. Tidligere var nyhedsbureauet, der har eksisteret i Sverige siden 90erne, ejer af svenske Bisnode.

”Man har nok undervurderet, hvor svært det var at komme ind på det danske marked,” siger Sten Blindkilde og peger på, at nyhedsbureauet startede med fuld produktion og nul kroner i omsætning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen