Berlingske Business

Designklenodie går til filmen

marc newson
Georg Jensen har lanceret selskabets første online-videokampagne. Danske kreative står bag filmene, der kredser om samarbejde med Marc Newson, der blandt andet designede Apple Watch. FOTO: www.georgjensen.com

Georg Jensen har lanceret selskabets første online-videokampagne. Danske kreative står bag filmene, der kredser om samarbejde med Marc Newson, der blandt andet designede Apple Watch.

Den 111 år gamle danskfødte designvirksomhed Georg Jensen er i tæt samarbejde med en gruppe danske kreative gået i luften med en online-videokampagne, der fortæller om Georg Jensens første nye, betydelige designersamarbejde i over 25 år.

I tre videoer fejres nemlig – godt hjulpet på vej af en poetisk sort/hvid historiefortælling – om Georg Jensens samarbejde med den industrielle designer Marc Newson. Han er måske bedst kendt for at være manden bag Apple Watch-designet.

jacob johansen

Marc Newson er hyret af designvirksomheden til at fremstille et testel, og der er tale om et eksklusivt et af slagsen, som det tager tre sølvsmede seks måneder at fremstille. Pris? Små 125.000 dollar eller 840.000 gode danske kroner.

Kampagne video:

Bureauer, nej tak

Samarbejdet beskrives i filmene, der samtidig markerer det danske designklenodies første skridt ind i online-kampagneverdenen på egne præmisser.

Samarbejdet blev afsløret for nogle uger siden under Beijing Design Week. For at skabe en intim filmoplevelse besluttede Georg Jensen at alliere sig med billedskabere snarere end et reklamebureau.

»Som det gælder for testellet, fortjente kampagnen også tid og håndværkere. Jeg tror på, at vi ved at arbejde direkte med Oliva og Viva, og dermed droppe mellemmanden, har skabt et sjældent ærligt indhold om samarbejdet med Marc Newson,« siger David Chu, administrerende direktør for Georg Jensen.

Regina

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen