Berlingske Business

Designer giver bud på nye logoer til de store virksomheder

pix-lego
Foto:

En svensk designer har gennem hele 2012 leget med alverdens logoer, og det er der kommet en del sjove og anderledes designs ud af – også et par danske virksomheder har ”fået nyt look”.

Sidste år satte den svenske designer og kreative direktør Fredrik Lundwall sig for hver eneste dag i året at designe et nyt logo til en eksisterende virksomhed, person eller organisation. Det skriver Markedsføring.dk. 

Det endte med i alt 366 logoer, og en lang række virksomheder og brands har dermed fået et ”gratis” bud på, hvordan deres logo også kunne tage sig ud.

Projektet startede, ifølge dagensmedia.se, nytårsdag 2012, hvor Fredrik Lundwall kreerede et nyt logo til den svenske net-pizzaforretning onlinepizza.se.

Siden er det gået derudaf med alternative logoer for internationale brands som Coca-Cola, IBM, Nestlé, Microsoft, SAS, Apple, BMW, Volvo osv.

Også et par danske brands har været i hænderne på den svenske designer – herunder Lego, Velux og B&O – og ifølge designerens oplysninger til dagensmedia.se har han bevidst kun brugt omkring en times tid på hvert enkelt logo.

- Jeg så engang en person, som fotograferede sig selv hver dag igennem et år. Det var et sjovt projekt, syntes jeg, og så tænkte jeg, om jeg kunne gøre noget lignende med logoer for at udfordre mig selv. Det vakte en del interesse og er blevet noget større, end jeg havde ventet, siger Fredrik Lundwall til det svenske nyhedssite.

Han har oprettet en Facebook-side om projektet, og ellers kan man se alle de alternative logoer her.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen