Berlingske Business

Danskerne raser over TV2-løsning

Danskerne raser over TV2-løsning - 1
Foto:

Danskerne vil ikke betale for at se TV2, viser en ny undersøgelse. Alligevel forventer direktør Merete Eldrup ikke det store frafald, når der skal betales i 2012.

Glem det. Danskerne er enige om, at det er en dårlig idé at skulle betale for at se TV2.

Det viser en undersøgelse foretaget af Rambøll Management, der viser at hele 55,8 procent af den danske befolkning ikke ønsker at skulle betale for se kanalen. Det skriver Jyllands-Posten.

I sidste uge blev det ellers vedtaget, at tv-seere med betalings-tv fra 2012 skal betale for at kunne se TV2, men det vækker ikke just glæde blandt befolkningen. Men TV2-direktør Merete Eldrup tager meningsmålingen med ro. Det kunne være værre, lyder det i stedet.

”Jeg havde ikke ventet et jubelskrig, men det er kun lige over halvdelen, og resultatet kommer ikke bag på mig. Faktisk synes jeg, det relativt positivt,” siger Merete Eldrup til Jyllands-Posten.

Direktøren venter da heller ikke, at se det store seer-frafald, når betalingssystemet bliver indført i 2012.

”Vi skal ikke meget ned, men vi kommer til at tabe nogle procent, men dem der vælger os fra, er dem, som ikke har set os i forvejen,” siger hun.

Beslutningen om at lade TV2 overgå til betalings-tv hænger sammen med, at stationen gennem længere tid har kæmpet mod røde tal på bundlinjen, og sidste år måtte låne 500 millioner kroner af staten i midlertidig støtte.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen