Berlingske Business

Danskere skal hjælpe havegigant

have
Foto:

Husqvarna-selskabet Gardena har valgt at satse på det digitale bureau DigitasLBi i ny global kampagne. Den danske del af bureauet skal orkestrere alle globale aktiviteter.

Hvis du er en af de mange, der benyttede påskedagene til at kaste dig over den vinterforsømte have, så er der stor chance for, at du havde et Gardena-redskab mellem hænderne, da du rev blomsterbedet, hakkede ukrudtet eller kantede plænen.

Det Husqvarna-ejede selskab er nemlig blandt verdens største producenter af haveredskaber, og nu træder det som udgangspunkt meget analoge selskab ind i den digitale æra på kommunikationsfronten.

Det sker med et markant dansk islæt, idet Gardena har valgt DigitasLBi Nordics som globalt bureau for brandkommunikation og digital. Det betyder samtidig, at DigitasLBi Danmark bliver såkaldt »leadbureau« på alle globale aktiviteter i kampagnen, der omfatter alt fra TV over print til digital.

17buslalandiamedia.jpg

Men hvorfor dog vælge et digitalbureau til at stå i spidsen for Gardenas samlede brandkommunikation?

»Gardena er dedikeret til at skabe stærke kundeoplevelser på tværs af alle touchpoints, og her er digital nøglen. Vi vil give vores kunder relevant og værdiskabende indhold, der gør livet som haveejer sjovere. Samtidig er det vores mål at effektivisere marketingaktiviteterne på tværs af 80 markeder,« siger Laurent Van Hoestenberghe, vice president i Brand & Marketing Gardena Division i Husqvarna Group.

Thomas Busk, der er chief commercial officer i DigitasLBi Danmark, er naturligvis begejstret for partnerskabet.

»Gardena forstår det digitale potentiale – og deres kunder sætter pris på kommunikation, indhold og services, som vejleder og engagerer på tværs af købsprocessen. Det er, hvad vores fælles rejse repræsenterer,« siger han.

Wilko Klaassen, global online direktør for Husqvarna Group, uddyber, hvorfor partnerskabet er næste skridt i Gardenas ambition om at tage online til et nyt niveau:

»For Gardena er tilstedeværelse og engagement på tværs af devices og touchpoints nøglen til at skabe en best-in-class købsoplevelse,« siger han.

Det første projekt i partnerskabet er Gardenas globale 2015 cross-media kampagne, der endnu er på tegnebrættet.

trope ø

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen