Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

Dansker til tops i USA

The logo of Dentsu Co. is seen at the entrance of the company he
Christian Vollerslev er blevet udnævnt til næstkommanderende i Dentsu Aegis-koncernen hvor han har fået titlen Group Commercial Director. Foto:

Danske Christian Vollerslev, der blev hentet til Dentsu Aegis USA i juli sidste år, er udnævnt til næstkommanderende i bureau-gigantens amerikanske flagskib.

Det kan betale sig at arbejde, lyder et godt gammelt dansk råd, og det viser sig at holde stik. Danske Christian Vollerslev har knoklet i halvandet år »Over There«, og den indsats har givet pote.

Nu er Vollerslev udnævnt til næstkommanderende i Dentsu Aegis-koncernens amerikanske flagskib, der har en omsætning på 12,2 mia. dollar, ejer 21 virksomheder og har 5.500 ansatte.

Det er vel ganske godt gået på verdens største medie- og reklamemarked, ikke sandt? Christian Vollerslev bliver dermed en af de højest placerede danskere i den internationale medie- og reklame-industri.

Hans titel er nu Group Commercial Director for Dentsu Aegis Network US, og hans hovedfokus bliver at udvikle Dentsu Aegis’ kommercielle strategi. Skriver Markedsføring.dk.

snoop

Samarbejde på tværs er vejen frem

Prøv at kigge lidt ind i 2016? Er der nogle trends eller retninger, du ser som spændende?

»Der er et kæmpe potentiale for sejre ved at arbejde sammen. Vores Dentsu Aegis Network Operating Model, der er kendt i Danmark og Norden, har endnu mere potentiale i USA,« siger Christian Vollerslev.

Hvorfor?

»Fordi det er verdens største marked, men også fordi, at vi i det marked ejer store kreative bureauer, der betyder, at vi rent faktisk kan bygge bro mellem den kreative verden og medie-verdenen. Det er dét, kunderne efterspørger mere og mere af.«

Kan du eksemplificere, hvorfor det store amerikanske marked, er specielt – ud over størrelsen?

»USA er ikke alene verdens største, det er også verdens mest komplekse medie- og reklamemarked. Fx bruger verdens største annoncør, P&G, mere end halvdelen af deres globale budget i USA.«

»Kompleksiteten, diversiteten og størrelsen på tværs af staterne betyder ganske enkelt, at mulighederne for samarbejde og synergier er næsten uendelige, og her er en dansk ledelsesstil og de nordiske læringer omkring samarbejde guld værd.«

julebryg

You can still Dunk in the Dark

Og her kommer jeres mange datterselskaber i spil?

»Præcis. Vi ejer 21 virksomheder i USA, der udover de velkendte Carat, Vizeum, iProspect, Isobar osv. inkluderer mcgarrybowen, et af New York’s store kreative reklamebureauer, og Mitchell, der er et PR bureau, som blandt andet er Walmart’s PR bureau.«

»Vi ejer også 360i et digital bureau, der er specialiseret i social media og som tre år i træk er blevet kåret som ”Agency of the Year” af Mediapost. Det har ingen andre bureauer gjort før.«

Mind os lige om, hvad 360i er for en størrelse, og hvad de kan?

»De er cirka 850 ansatte, vinder løver i Cannes på stribe, og blandt andet var det dem, der lavede kampagnen for Oreo’s ”You can still dunk in the dark”, da lyset gik under Super Bowl.«

Mobile First er omsider på agendaen

Det var så en fin gang PR for butikken. Sæt nogle personlige ord på din udnævnelse?

»Det er fantastisk at få lov at boltre sig på verdens største legeplads, især fordi der er så mange nye og forskellige ”børn”, at det nærmest er umuligt ikke at finde nye synergier hele tiden.«

»Kendsgerningen er, at vi er organiserede til at samarbejde på tværs af bureauerne og disciplinerne, og det er godt for os af flere grunde. Når procurement og finans-afdelingerne kræver effektivisering, så er det nemmere for kunderne at sikre ROI, når deres bureau allerede er integreret.«

»Det giver bedre resultater, og her står vi rigtig stærkt. Det gør det spændnede på et personligt plan at arbejde i en virksomhed, der har den højeste organiske vækst i USA.«

Hvad tænker du ellers om 2016?

»Content og data vil fortsat være meget højt oppe på agendaen, mens mobile er det område, vi fokuserer allermest på lige nu. Mobile er det område, der vækster mest i USA, og det er dér, vores største kunder som Staples, The Home Depot osv. er udfordrede.«

»Derfor har vi købt et mobil bureau Fetch, der har globale kunder som UBER, Facebook, Ebay og Expedia. Fetch er Mobile First helt ind på rygraden, de er verdens bedste på deres felt og de ved præcist, hvordan vi vinder på den globale scene. Der er jo en grund til, at de digitale virksomheder vælter frem i den nye økonomi,« slutter Christian Vollerslev.

Christian Vollerslev flyttede til New York sidste juli, da den amerikanske division af mediabureau-giganten hentede ham fra stillingen som CEO hos PSLive and Posterscope Denmark. De to selskaber fordoblede omsætningen i de tre år, han stod i spidsen for dem.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen