Berlingske Business

Dansker instruerer for IKEA

Pix-ikea reklame

Den Oscarbelønnede danske instruktør Joachim Back står sammen med svenske Forsman & Bodenfors, bag en ny, underfundig IKEA-kampagne, der ærer denne verdens upåagtede hverdags-helte. Som nu fx bademåtterne, knagerækkerne og toiletbørsterne.

En ny kampagne fra IKEA med titlen ”Everyday Heroes” hylder noget af det, vi altid glemmer at hylde i vores travle hverdag. Alle de ting, vi tager for givet.

Og som vi ikke lægger mærke til, før den dag de ikke er - som fx bademåtterne, bøjlerne, skabshængslerne og toiletbørsterne. Ting, vi træder på, eller bare stiller i et hjørne, skriver Markedsføring.

Det er i al sin gribende og underfundige enkelthed den historie, som IKEA sammen med sidste års mest prisvindende reklamebureau, Forsman & Bodenfors, og den Oscarbelønnede danske instruktør Joachim Back vil fortælle.

I filmen får de ellers så trivielle hverdagsprodukter omsider deres 15 minutes of fame, endelig anerkendes de, endelig får de en stemme.

I Backs kompositorisk kompetente hænder bliver det prosaiske episk - ikke mindst godt hjulpet på vej af den fremragende voice-over fra den britiske skuespiller Terence Stamp.

- Det føles næsten som om selveste Gandalf beordrer os til at ære vores bademåtter, som Forsman & Bodenfors formulerer det.

Instruktøren, Joachim Back, siger:

- For virkelig at komme ind under huden på disse hverdagens helte, har jeg levet sammen med dem i 42 år. Jeg er fuld af beundring, og stolt af at være en del af denne hyldest til dem.

Ud over filmen, som du kan se herunder, har et antal særligt udvalgte produkter også for første gang nogensinde fået muligheden for selv at komme til orde: Det sker på Twitter , hvor disse anonyme hverdags-helte kan kvidre om deres daglige kamp og tanker.

Kunde: IKEA Global Communications

Bureau: Forsman & Bodenfors

Instruktør: Joachim Back

Produktionsselskab: Anonymous Content

Se filmen her.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen