Berlingske Business

Dansk Supermarked jule-satser

dansk supermarked

Dansk Supermarked er i luften med en julekampagne i form af et mobilspil, som for første gang går på tværs af kæderne Bilka, Føtex, Netto og Sallings butikker og kanaler. Spillet er inden for de første 48 timer blevet afviklet af 80.000 brugere.

Det er tidligere blevet meldt ud, at Dansk Supermarked fremover satser på flere initiativer, som kører på tværs af kæderne Bilka, Føtex, Netto og Salling, skriver Markedsføring.dk.

Tidligere på ugen gik de i luften med en ny fælles julekampagne, som udover at køre på tværs af alle kæderne udmærker sig ved at være født digitalt. Kampagnen er et mobilspil, som skal binde alle Dansk Supermarkeds kæder sammen både online og offline.

Dansk Supermarkeds digitale marketingchef Kåre Berenthz-Nicolaisen fortæller, at det hele startede med en opgave om at lave en online julekalender, men hvor de gerne ville gå skridtet videre end blot at lave en Facebook-julekalender - og derfor lade digitaliseringen af Dansk Supermarked slå fuldt igennem.

- Vi ville gerne brede os ud over flere kanaler. Derfor vil Facebook være alt for snævert og begrænse os til kun en enkelt kanal. Samtidig vil vi også gerne dygtiggøre os inden for multi channel-marketing og komme videre i vores bstræbelser om at blive fuldt digitaliseret, fortæller Kåre Berenthz-Nicolaisen og afslører, at målsætningen dels er at opsamle en masse permissions, men også at øge kundestrømmen i de fysiske butikker.

Udbrede kendskabet til online forretningen / Udbrede kendskabet til Bilka.dk

- Vi vil gerne se, om det er muligt at lave en digital aktivitet, som samtidig kan drive kunder i butikkerne og dermed bygge bro mellem offline og online. Derfor er det da også meningen, at kunderne skal komme ned og hente deres præmie butikkerne, forklarer Kåre Berenthz-Nicolaisen.

Helt konkret kan kunderne få deres pakke udleveret ved butikkernes kasselinjer eller de SwipBoxes, som er opstillet i butikkerne. Fuldstændigt som hvis kunderne handler i butikkerne eller på Bilka.dk.

Og formålet er da også i samme ombæring at få udbredt kendskabet til Bilka.dk. Derfor skal kampagnen ikke alene skabe trafik, men samtidig også introducere kunderne til, hvordan det er at handle i Dansk Supermarkeds butikker, uanset om det foregår offline eller online.

Kampagnen vil desuden blive bakket op af annoncering i trykte medier og online via egne og eksterne kanaler.

Deltag i debatten på Markedsføring.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen