Berlingske Business

Dansk reklame hitter i Europa

christopher walken
Bestseller-brandet Jack & Jones Premium-kampagnen »Made From Cool«, der blandt andet består af en række reklamefilm med skuespilleren Christopher Walken i hovedrollen Foto:

Reklamefilm for Bestseller-brandet Jack & Jones Premium vækker opsigt og høster hæder i den europæiske reklamebranche. Senest blev det til to priser ved EM i reklame.

Bestseller-brandet Jack & Jones Premium-kampagnen »Made From Cool«, der blandt andet består af en række reklamefilm med skuespilleren Christopher Walken i hovedrollen som en skrædder med magiske evner, er på stort set alles læber i den danske reklamebranche i øjeblikket.

Og også udlandet har fået øjnene op for kampagnen, hvilket gav sig udslag i en imponerede prishøst, da der i sidste uge blev uddelt priser til årets bedste reklamekampagner ved Eurobest-festivalen, der bedst kan betegnes som EM i reklame.

Det danske reklamebureau &Co står bag kampagnen, produktionsselskabet Bacon CPH har tilpasset de kreative tanker filmformatet, og Martin Werner instrueret filmene, der udover over to Grand Prixer – det bedste, der kan opnås i filmkategorien - også hentede to gange guld mere hjem i kategorien Film.

Med andre ord blev fire af kampagnens reklamespot hædret ved Eurobest, og dermed følger den meget omtalte kampagnen op på succesen fra slutningen af november, hvor den løb med den fornemste pris i Film-kategorien ved den internationale prisuddeling Epica Awards.

I håndværkskategorien ved Eurobest, Film – Craft, tog de også godt for sig af retterne med 12 gange bronze, fem sølv og yderligere en af guld i underkategorien Casting.

Dansk Bacon er bedst

De mange priser gav sig udslag i, at danske Bacon stod øverst på podiet, da årets bedste europæiske produktionsselskab blev hædret med »The Eurobest Golden Palm«.

Flere andre danske bureauer og kampagner klarede sig også fornemt. Heriblandt en reklamefilm fra Han Kjøbenhavn udarbejdet i samarbejde med Spoiled Productions og DDB, som bl.a. blev belønnet med guld.

Robert/Boisen & Like-minded kunne ligesom McCann Copenhagen og Hello Monday også rejse hjem med priser i bagagen.

Det samme gælder to unge reklametalenter, som sikrede Danmark en flot tredjeplads i festivalens talentkonkurrence, Young Creatives Integrated Competition, for arbejdet »Share your world«. Det drejer sig om de to kreative Mads Haug­sted Rasmussen og Tammes Bernstein fra det internationale reklamebureau AKQA.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen