Berlingske Business

Dansk Industri: Sælg TV 2 med det samme

Dansk Industri: Sælg TV 2 med det samme - 1
Sælg tv-stationen, mener Tom Togsverd, der er brancedirektør i Dansk Industri. Foto:

Redningspakken for TV 2 understreger behovet for at igangsætte en salgsproces med det samme, fastslår Dansk Industri og advarer politikerne mod at plukke fuglen, før de sælger den.

Fredagens beslutning om at indføre brugerbetaling på TV 2, bør straks få regeringen til at dykke ned i syltekrukken og hente salget af TV 2 frem. Det mener Dansk Industri, der advarer mod at fastholde statens ejerskab, blot fordi TV 2 i øjeblikket er i økonomiske problemer. Indtil videre er der dog intet, der tyder på, at brancheorganisationen får opfyldt sit ønske.

”Jeg ved, at der vil være købere. Det er klart, at der er nogle risici i form af uafklarede retssager, men jeg kender andre handler, hvor man har parkeret den slags. Det har vi blandt andet set på El-markedet. Det kan gøres på mange måder,” siger branchedirektør, Tom Togsverd, Dansk Industri.

Et spørgsmål om vilje
Han henviser til den officielle forklaring om, at salget af TV 2 er sat på standby, indtil der foreligger en afklaring på verserende sager om ulovlig statsstøtte. Indtil videre er fire sager vundet, mens to ikke er afhjort.

”Det kan man tilrettelægge sig ud af. Det vil jeg meget gerne give gode råd til, hvis de ikke kan finde ud af det selv. Det er et spørgsmål om vilje,” siger Tom Togsverd. Han opfordrer, at man fremskynder salget og gør det til en del af løsningen på TV-stationens økonomiske problemer.

”Så kan køberen give TV 2 en saltvandsindsprøjtning og bidrage med synergier. Det kan være en vej ud af problemerne, frem for at sælge en række sideaktiviteter fra. Man risikerer at plukke fuglen, inden man sælger den,” siger Tom Togsverd. DI vil nu henvende sig til både kultur- og finansministeren for at gøre opmærksom på sine synspunkter.

Som Berlingske Business tidligere har beskrevet er der dog intet, der tyder på et forestående salg af TV 2. Intern uenighed i regeringen, dårlig økonomi og retssager har sendt salget til hjørnespark på ubestemt tid.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen