Berlingske Business

Dansk Industri i valgkampagne: Kære Danmark...

DI

”Kære Danmark – hvad skal vi leve af i fremtiden?”, spørger Dansk Industri stilfærdigt i disse dage danskerne om. Kampagnen er udviklet sammen med We Love People.

Folketingsvalget nærmer sig og Dansk Industri vil også bidrage.

Det sker via en større kommunikationskampagne, der skal at skabe opmærksomhed om – og forståelse for – private virksomheders konkurrenceevne og -vilkår, skriver Markedsføring.

– Vores velfærd bliver et vigtigt tema til valget. Men velfærd kommer ikke af sig selv. Det er vores virksomheder, der bidrager til at skabe fundamentet. Hvis det går godt for virksomhederne, så går det godt for Danmark, og så går det godt for velfærden, Siger Marion Hannerup, kommunikationsdirektør i DI.

– Danmark har de næste 15 år udsigt til at få den sjette laveste vækst blandt de 34 OECD-lande. Det betyder, at de lande, vi normalt sammenligner os med, bliver rigere og får bedre råd til at investere i uddannelse, forskning og de nyeste behandlinger på sygehusene, end vi gør, fortsætter Marion Hannerup.

Det er We Love People, der er bureau på opgaven. Hvad er idéen bag eksekveringen?

pix-Borger-virk

– Vi har valgt at udvikle en kampagne, som på den ene side synliggør virksomhedernes værdi for samfundet og på den anden side tydeliggør, at når erhvervslivet vinder, vinder hele Danmark, siger Andreas Lange, kontaktdirektør i We Love People.

Den første annonce, der kører på postere og print, er meget neutral i kommunikationen. Ingen hentydninger til ”Blå Blok” eller alternativer til den siddende regering.

Det ser ud til, at Dansk Industri vælger at ”informere” snarere end ”manipulere” befolkningen frem mod valget. Ganske som LO har besluttet ikke at støtte Socialdemokraterne, SF og Enhedslisten.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen