Berlingske Business

Dansk guld ved reklame-EM

I forbindelse med ny spareplan skærer Carlsberg 2000 stillinger
Foto:

Carlsberg og reklamebureauet CP+B Copenhagen vandt både guld og sølv ved reklame-EM i Antwerpen. Derudover landede der 3 sølv og 9 bronze til danske cases. Plus et par priser med nydelige danske fingeraftryk.

Det blev Crispin Porters danske afdeling, der sammen med Carlsberg kunne tage det fineste danske stik hjem, da priserne ved årets EM i reklame, Eurobest, blev uddelt i Antwerpen i Belgien i går aftes.

En guld og en sølv blev det til for Carlsberg-casen Beer Beauty i kategorien Promo & Activation.

NPSCANIA-VOLKSWAGEN/

Men der var mere dansk at glæde sig over:

UncleGrey og Weber vandt samlet 1 sølv og 3 bronze-priser, McCann og SAS tog 1 sølv og 1 bronze, Hello Monday & j.viewz fik 1 sølv og 1 bronze, Robert/Boisen & Like-minded og Spies nappede 3 bronze-priser, og Brandhouse/Bacon og Interflora tog 1 bronze hjem.

Samlet set blev 24 rent danske finalepladser vekslet til 14 priser, 1 af guld, 4 af sølv og 9 af bronze, fordelt som følger:

- CP+B og Carlsberg med Beer Beauty - 1 guld og 1 sølv i Promo & Activation

- UncleGrey og Weber med BBQ Cultures - 1 bronze i Design, 1 sølv og 2 bronze i Interactive

- McCann og SAS med Europe's Most Punctual Offer - 1 sølv og 1 bronze i Interactive

- Hello Monday og j.viewz  med The DNA Project -  1 sølv i Design og 1 bronze i Interactive

- Robert/Boisen & Like-minded og Spies med Do it for Mom - 1 bronze i Branded Content, 1 bronze i Interactive, 1 bronze i Promo

- Brandhouse og Bacon med Odd Love - 1 bronze i Film Craft. Det skriver Markedsføring.dk.

john lewis department store

Dem vi også er stolte af

Dertil kommer en række priser, hvor danske kreative kræfter på forskellig vis har spillet aktive roller i casen. Vi lover ikke at denne liste er udtømmende, men vi kan i hvert fald - set med danske briller - mindst glæde os over:

- 1 guld i Design til Lifepaint-casen for Volvo fra Grey London, som bl.a. skyldes det kreative danske makkerpar Jonas Roth og Rasmus Smith Bech

- 1 kampagnesølv i Film til schweiziske UBS for Car/Club/Scroll-serien, som er instrueret af den danske Bacon-grundlægger Kasper Wedendahl

- 2 sølv til 805 Million Names, hvor Jakob Stigler og Thor Nielsen fra Be On, har haft en finger med i spillet

- 1 sølv i PR til kampagnen Don’t Drink & Dive, med film instrueret af danske Lærke Hertoni

- 1 bronze i Film Craft til Proudly Seeking Pleasure for Magnum/Unilever instrueret af danske Martin Werner. Det skriver Markedsføring.dk.

Du kan nærstudere alle vinderne her.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen