Berlingske Business

Dansk Facebook-tool er »spitze«

Like

Et dansk Facebook-værktøj af de fem mest markante innovationer det seneste år, vurderer Digital Communications Awards, som årligt hædrer Europas dygtigste inden for digital kommunikation i Berlin.

Det danskfødte softwareselskab Komfo, der udvikler marketing-løsninger, som gør det enklere for bureauer og annoncører at holde styr på den sociale reklameindsats, står bag en af de fem vigtigste innovationer det forløbne år.

Det skriver markedsforing.dk

Sådan lyder det fra Digital Communications Awards, der hvert år hædrer de bedste projekter og kampagner inden for digital kommunikation i Europa og netop har offentliggjort årets shortlister.

Prisen uddeles i Berlin i september, og bag den står bl.a. det lokale Quadriga University of Applied Sciences.

I fjor gjorde flere danske virksomheder og bureauer sig bemærkede ved prisuddelingen.

Maersk Lines indsats på de sociale medier førte således til sejre i kategorierne ”Social Media Campaign of the Year” og ”Community Presence”, mens Danish Crown blev hædret for årets bedste ”Corporate Website”. Det var udviklet af Skybrud.dk.

Komfo er i år nomineret i en af de helt tunge kategorier, Innovation of the Year, for selskabets Ad Manager-software, der netop har rundet sit første leveår. Nomineringen glæder naturligvis selskabets adm. direktør og medstifter Rasmus Møller-Nielsen.

- Der er et kæmpe skulderklap, at vi allerede på det nuværende stadie er nomineret til så fornem en pris, og det fortæller os om ikke andet, at vi er på helt rette vej, siger han.

Kan løfte ROI

Han fortæller, at Komfo nu har over 100 Ad Manager-kunder, heriblandt virksomheder som Maersk, L’Oreal, Sony PlayStation, HBO, The Body Shop, Bestseller og Telenor.

- Alle virksomheder, som vi har hjulpet med at få sat "conversion tracking" op, har en positiv ROI. I gennemsnit har virksomheder, som måler konverteringer på vores Ad Manager, en ROI på 3,1x, siger han.

Det betyder, at hver krone, som Komfos Ad Manager bruger på at købe Facebook-annoncer, genererer over 3 kr. i værdi på kundernes website, som typisk vil være konvertering i form af salg i en netbutik.

- Resultater som disse gør, at vi ikke kan være andet end tilfredse med, hvor langt vi er kommet det første år, selvom vi alle føler, at rejsen kun lige er begyndt i forhold til de muligheder, der ligger i at optimere annonceindkøb på Facebook samt på tværs af andre sociale medier som Twitter, Linkedin, YouTube og lignende, siger Rasmus Møller-Nielsen.

Udviklingen har også givet yderligere næring til Komfos globale drømme.

- Vores ambitioner rækker videre end til at være et markedsledende værktøj i Norden. Vi er godt klar over, at global succes stiller endnu højere krav til vores værktøj og til vores team, men som sagt: Nomineringen fortæller os, at vi er på rette vej, slutter Rasmus Møller-Nielsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen