Berlingske Business

Dansk drengerøvsmagasin stopper på print

Magasinet m
Magasinet M lukker og slukker som printmedie. Foto:

Mandemagasinet M! udkommer ikke længere på print, meddeler Bonnier, efter koncernen har gennemført en sparerunde.

Som et af få magasiner har de forenet skøre historier om gale diktatorer, hurtige biler, gadgets og - naturligvis - nøgne damer.

Men når Magasinet M! udkommer til juni, vil det være sidste gang, at magasinet udkommer på print. Det er resultatet af en sparerunde hos Bonnier, skriver Mediawatch.

Torsdag formiddag har koncernen opsagt 19 medarbejdere, som resultat af den nye momslov, som regeringen vedtog i marts. Den byder, at dansksprogede magasiner, der bliver trykt uden for EU, skal betale importmoms.

bilmagasinet

Flere magasinudgivere har advaret om, at momsen i værste fald kunne resultere i, at man ville være tvunget til at lukke magasiner.

M! vil dog fortsat udkomme digitalt, siger viceadministrerende direktør i Bonnier Publications, Jens Henneberg til Mediawatch, hvor han samtidig afslører, at drengerøvsmagasinet ikke er så populært, som det har været.

Lovforslag betyder døden for en lang række magasiner

morten suhr hansen

»M! har ikke været så stort et produkt for os, som det var på højdepunktet af sin levetid for 10-15 år siden, men den her momslov blev dødsstødet. Ellers kunne det have fortsat i printudgave et stykke tid endnu,« siger Jens Henneberg.

Til gengæld vil to andre populære magasiner, National Geographic og Digitalt Foto, ikke blive påvirket af sparerunden, oplyser han.

xx

Tilbage i 2008 havde M! ifølge Gallup et læsertal på 295.000 og et oplagstal på 45.799.

Magasinet M! udkom første gang i 1997.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen