Berlingske Business

Dansk Avistryk mister kæmpeordre

Dansk Avistryk mister kæmpeordre - 1

Berlingske Medias beslutning om fortsætte driften af Trykkompagniet, betyder at Dansk Avistryk må vinke farvel til kæmpeordre og iværksætte større sparerunde.

Det bekræfter adm. direktør Sven Togsverd over for Business.dk. Han havde ellers underskrevet en forhåndsaftale med Berlingske Media på trykningen af Berlingske Tidende og Urban, hvis virksomheden som ventet lukkede Trykkompagniet.

Torsdag meddelte Berlingske imidlertid, at man fortsætter med at trykke sine egne aviser.

”Det betyder, at vi ikke får ordren. Det er vi meget kede af det. Vi er nødsaget til at skære til for at få det til at løbe rundt,” siger Sven Togsverd uden at gå i detaljer med omfanget af besparelserne.

Han har for nylig måtte vinke farvel til Nyhedsavisen som kunde, ligesom MetroXpress har flyttet sin trykning til Sverige. Med annulleringen af aftalen med Berlingske Media er der med andre ord efterladt et stort hul i ordrelisten på Trykkeriet i Glostrup, der beskæftiger 90 medarbejdere.

”Vi kan i hvert fald godt have et par dagblade mere uden problemer. Men der kommer jo ikke flere aviser på markedet, så vi arbejder seriøst på at erobre andre kunder,” siger Sven Togsverd.

Dansk Avistryk afsluttede regnskabsår 30. april sidste år med et underskud på 10,5 mio. kr. Og Sven Togsverd forventer bestemt heller ikke overskud i år.

”Vi får helt sikkert ikke overskud i år,” siger Sven Togsverd. Han peger på, at Dansk Avistryk desuden kæmper med renteudgifter til to nye moderne trykmaskiner.

”Det er klart at fremtiden ikke ser lyserød ud med stigende renteudgifter i finanskrisen, to nye trykmaskiner og en kontrakt med Berlingske Media, der ikke bliver til noget alligevel. Men jeg regner med, at vi kan spare os ud af problemerne,” siger Sven Togsverd og tilføjer, at det er en hård tid for alle trykkerier.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen