Berlingske Business

Coop genvælger AFA

Coop
Foto:

Coop, der repræsenterer 36 % af al dagligvarehandel i Danmark, fortsætter samarbejdet med AFA JCDecaux. En moderniseret tilgang til outdoormediet, forklarer genvalget.

Hver uge handler flere end 55 % af danskerne i en af Coops mange butikker, og nu har detailgiganten forlænget samarbejdet med outdoor-leverandøren AFA JCDecaux, skriver Markedsføring.

- Coops mange dagligvarekæder når ud rigtigt mange danskere, som vores annoncører har en stor interesse i at få deres budskab ud til, lyder det fra Casper Claudius Gregersen, Commercial Director hos AFA JCDecaux, i en pressemeddelelse.

- Jeg glæder sig over det fortsatte partnerskab. Med fortsættelsen af vores samarbejde, har vi med Coop en visionær partner på dagligvaremarkedet, der ser med åbne øjne på de nye digitale muligheder som er stærkt på vej ind i dagligvarehandlen.

Han fortæller, at AFA med mobilen som omdrejningspunkt netop nu ser en ændring i danskernes indkøbs- og medieadfærd, som skaber helt nye muligheder for outdoor.

Pix-Coop

- Reklamer ved butikker ses af mere end 60 % af danskerne og hele 42 % bruger mobilen til at søge aktivt videre på baggrund af outdoorreklamer, fortsætter han.

Det hænger meget godt sammen med AFAs vision om at implementere fremtidens outdoormedier i dagligvarehandlen, mener Casper Claudius Gregersen.

- Vi har samtidig valgt at sige farvel til reklamer på indkøbsvogne. Nu skal nye medier til, - medier som kommer endnu tættere på kunderne og sikrer annoncørerne bedst mulig effekt. Vi ser frem til at lancere vores nye medier allerede i indeværende år, men fortsætter selvfølgelig med de salgsgenerende POS-medier i Kvickly, Brugsen og Fakta på Abribus-mediet, han og fortæller, at Irma fremover bliver en del af AFAs POS-medier.

BM

Claus Olesen, chef for indirekte varer Coop Danmark, supplerer:

- Coop er glad for den nye aftale, der sikrer at AFA og Coop sammen udvikler samarbejdet omkring fremtidens outdoormedier, siger han.

Coop består af 1.200 butikker, som dels er ejet af Coop Danmark og dels af en række selvstændige brugsforeninger. Derudover favner Coop også Coop Bank, Coop Invest, de 1,4 millioner medlemmer og foreningen, som står bag.

AFA JCDecaux er en del af verdens største outdoorkoncern, JCDecaux, som er repræsenteret i mere end 60 lande.

PIX

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen