Berlingske Business

Christoffer Guldbrandsen færdig som chef for DR2

Ifølge Mediawatch foretager DR en chefrokade i tv-afdelingerne. Christoffer Guldbrandsen stopper på DR2.

København. Den prisvindende dokumentarist Christoffer Guldbrandsen skal ikke længere være kanalchef for DR2.

Det er ifølge Mediawatch konsekvensen af en reorganisering af DR Medier, som tv-afdelingerne hører under.

Den betyder, at man opretter en ny stilling som tv-chef med ansvar for alle tv-kanaler. Den bliver slået op snarest, og indtil den er besat, vil mediedirektør Henriette Marienlund passe opgaven.

Samtidig skal Flemming Hedegaard Larsen fremover have ansvaret for både DR2 og DR K.

Pil Gundelach fortsætter som chef for DR1, og Steffen Raastrup vil fortsat være konstitueret chef for DR3.

Hvor Guldbrandsen ender i kabalen, er uvist. DR oplyser til Mediawatch, at man "er i dialog med den tidligere kanalchef om fremtiden".

Christoffersen Guldbrandsen er uddannet journalist og har arbejdet for både TV2 Nyhederne og Politiken, inden han begyndte at lave dokumentarfilm.

Han stod blandt andet bag "Dagbog fra Midten" om Ny Alliances stiftelse, "Den Hemmelige Krig" om udleveringen af afghanske krigsfanger og "Fogh bag Facaden" om udvidelsen af EU under det danske formandskab i efteråret 2002.

Han blev journalistisk chef for DR2 i 2013, og to år senere blev han udnævnt til kanalchef.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen