Berlingske Business
11:11Byggeri af Danmarks største havmøllepark sættes i gang

Christoffer Guldbrandsen færdig som chef for DR2

Ifølge Mediawatch foretager DR en chefrokade i tv-afdelingerne. Christoffer Guldbrandsen stopper på DR2.

København. Den prisvindende dokumentarist Christoffer Guldbrandsen skal ikke længere være kanalchef for DR2.

Det er ifølge Mediawatch konsekvensen af en reorganisering af DR Medier, som tv-afdelingerne hører under.

Den betyder, at man opretter en ny stilling som tv-chef med ansvar for alle tv-kanaler. Den bliver slået op snarest, og indtil den er besat, vil mediedirektør Henriette Marienlund passe opgaven.

Samtidig skal Flemming Hedegaard Larsen fremover have ansvaret for både DR2 og DR K.

Pil Gundelach fortsætter som chef for DR1, og Steffen Raastrup vil fortsat være konstitueret chef for DR3.

Hvor Guldbrandsen ender i kabalen, er uvist. DR oplyser til Mediawatch, at man "er i dialog med den tidligere kanalchef om fremtiden".

Christoffersen Guldbrandsen er uddannet journalist og har arbejdet for både TV2 Nyhederne og Politiken, inden han begyndte at lave dokumentarfilm.

Han stod blandt andet bag "Dagbog fra Midten" om Ny Alliances stiftelse, "Den Hemmelige Krig" om udleveringen af afghanske krigsfanger og "Fogh bag Facaden" om udvidelsen af EU under det danske formandskab i efteråret 2002.

Han blev journalistisk chef for DR2 i 2013, og to år senere blev han udnævnt til kanalchef.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen