Berlingske Business

Chefredaktør stopper på Politiken

Lars Grarup
Lars Grarup forlader Politikens chefredaktion efter fem år.

Få uger efter Politikens digitale relancering forlader chefredaktør Lars Grarup, som har anført omlægningen, sin stilling.

Det er kun få uger siden, at Politiken tog det markante skridt at kræve registrering af sine læsere på Politiken.dk. Nu forlader digital chefredaktør Lars Grarup mediehuset.

Det er ellers Lars Grarup, som har ledet omlægningen, der den niende marts betød, at man lagde et sort slør over hele sitet for ikke-registrerede brugere. Siden har mere end 60.000 oprettet en profil.

Det er hans egen beslutning at forlade mediehuset nu, understreger han i et interview på politiken.dk.

»Vi har en strategi, en retning og nogle klare mål. Vi ved, hvor vi vil hen. Og vi ved, at det bliver et kæmpe arbejde, også videre frem. Alt det ændrer ikke ved, at det har taget lang tid at nå hertil. Set i bakspejlet også for lang tid. Det har jeg valgt at tage konsekvensen af. Andre må tage det næste ryk, som forhåbentligt kan skabe det gennembrud, der er nødvendigt for at nå vores mål«, siger Lars Grarup.

Efter hans fratrædelse første april omstrukturerer Politiken sin digitale organisation, så lederen bliver nuværende analysechef, Frederik Wiedemann. Han  beholder ansvaret for analyse, men overtager derudover ledelsesansvaret for digital udvikling, ligesom han bliver ansvarlig for digitalt indholdssalg.

»Få evner som Lars at holde utallige bolde og projekter i luften uden at tabe overblikket, og få har haft flere og mere knoldede bolde at jonglere med«, siger ansvarshavende chefredaktør Bo Lidegaard til Politkken og fortsætter:

»Digital udvikling er uhyggeligt svær og vandringen mod betaling for kvalitetsjournalistik stejlt op ad bakke. Ingen har mere grund end Lars til at glæde sig over, at det nu er lykkedes at komme et første stort skridt i den rigtige retning ved, at flere end 60.000 af Politikens digitale brugere har valgt at oprette personlige profiler på politiken.dk.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen