Berlingske Business

CBS og Viacom undersøger mulighederne for en fusion

VIACOM-M&A/CBS
CBS og Viacom sagde torsdag, at tv-stationernes bestyrelser har dannet en fælles komite, der skal undersøge muligheden for en fusion. Arkivfoto. Foto:

CBS og Viacom sagde torsdag, at tv-stationernes bestyrelser har dannet en fælles komite, der skal undersøge muligheden for en fusion.

Det er for anden gang i to år, at Shari Redstone, der er vicebestyrelsesformand i begge virksomheder, har prøvet at samle de to tv-stationer, efter de gik hvert til sit i 2006. Det skriver The Wall Street Journal.

Shari Redstone kontrollerer sammen med sin far, Sumner Redstone, både CBS og Viacom, med en cirka 80 pct. bestemmende aktiepost i hver virksomhed, gennem deres fælles holdingselskab National Amusements Inc.

Ifølge Shari Redstone har begge virksomheder brug for større volumen, for at kunne konkurrere mod større rivaler. Hendes udtalelser kommer, efter at AT&T har udmeldt, at den forsøger på at købe konkurrenten Time Warner. Og fordi Walt Disney afventer en aftale om at købe størstedelen af 21'st Century Fox' underholdningsaktiver.

National Amusements har i en udtalelse sagt, at selskabet støtter de træk, som både CBS og Viacom har taget mod at udforske en mulig aftale om fusion. En aftale som National Amusements tror kan give værdi til aktionærerne på længere sigt.

pix-Kabel-TV

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen