Berlingske Business

CBS kommer med bud på Viacom

SKY-M-A-COMCAST
Ifølge Wall Street Journal er CBS kommet med et bud på Viacom, der ligger under selskabets nuværende markedsværdi. Foto: REUTERS/Lucas Jackson. Foto:

CBS er kommet med et bud på Viacom, der ligger lavere end Viacoms nuværende markedsværdi på 12,5 mia. dollar (75,8 mia. kr.).

Det fortæller kilder tæt på sagen ifølge The Wall Street Journal.

Buddet fra CBS er betinget af, at CBS' direktion, heriblandt CBS' administrerende direktør, Leslie Moonves, og formanden, Joe Ianniello, skal stå i spidsen for den fusionerede enhed, hvilket kan betyde, at Viacoms direktør, Bob Bakish, ville blive afskediget.

Begge selskaber er styret af mediemogulen Sumner Redstones selskab, National Amusements, som har en stemmepost på næsten 80 pct. i begge selskaber.

04BUSAndy-Jassy-135147-646.jpg

Shari Redstone, der er formand for National Amusements, og som er vicebestyrelsesformand i begge selskaber, har over en længere periode presset på for en sammenlægning. Dog siger en kilde tæt på sagen, at National Amusements vil have svært ved en aftale, der ikke inkluderer en fremtid for Bob Bakish i det fusionerede selskab.

I 2016 afslog CBS Shari Redstones anstrengelser for at samle de to selskaber. Her faldt forhandlingerne, ifølge kilder tæt på sagen, sammen på grund af værdiansættelsen af Viacom.

US-DIPLOMACY-BALTICS

Forhandlingerne er i de seneste måneder blevet genoptaget, og ifølge The Wall Street Journal har CBS indikeret, at det er usandsynligt, at det vil byde over kursen på Viacom.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen