Berlingske Business

Catalonien-konflikt udsætter tv-aftale for spansk fodbold

FBL-ESP-LIGA-ATLETICO-BARCELONA
En spansk liga uden FC Barcelona vil gøre en tv-aftale 20-25 procent billigere, siger ligapræsident. Foto:

En spansk liga uden FC Barcelona vil gøre en tv-aftale 20-25 procent billigere, siger ligapræsident.

Forhandlingerne om en ny international tv-aftale for Spaniens bedste fodboldrække, Primera Division, er blevet suspenderet efter urolighederne omkring Cataloniens forsøg på at løsrive sig fra Spanien.

Det siger præsidenten for Primera Division, Javier Tebas, ifølge AP.

»Vi har suspenderet forhandlingerne omkring de internationale rettigheder, indtil situationen i Catalonien er løst,« siger Tebas.

EU-GREECE-ECONOMY-POLITICS

Hvis Catalonien løsriver sig fra Spanien, er det usikkert, om regionens hold FC Barcelona, Espanyol og Girona får lov til at forblive i Primera Division.

En liga uden FC Barcelona vil ifølge ligapræsidenten gøre tv-rettighederne mellem 20-25 procent mindre værd.

Javier Tebas påpeger samtidig, at en i hans øjne god tv-aftale - dyr for seerne, indbringende for klubberne - er nødvendig, hvis de spanske klubber skal kunne følge med de engelske Premier League-klubber, der årligt scorer i omegnen af en milliard kroner per klub for tv-rettighederne.

SPAIN-POLITICS/CATALONIA

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen