Berlingske Business
14:41Endnu en hedgefond shorter Pandora

Carlsberg planlægger EM-kampagne til 595 mio. kroner

carlsberg

EM i fodbold nærmer sig og Carlsberg planlægger sin hidtil største sports-marketingskampagne.

Carlsberg planlægger sin hidtil største sports-marketingskampagne. Den er målrettet sommerens EM-slutrunde i fodbold, og det danske bryggeri formodes at sparke op imod 80 mio. euro - svarende til 595 mio. kr. - efter sin markedsføring i forbindelse med europamesterskabet.

Det oplyser kilder med kendskab til planlægningen til Bloomberg News.

Carlsberg har allerede brugt 40 mio. euro for at sikre sig de eksklusive rettigheder som officiel ølsponsor til mesterskaberne, der varer omkring en måned og regnes som en af verdens aller største sportsbegivenheder.

Kampagnen er døbt 'Fan Revolution' og kommer til at rette sig mod debuterende deltagerlande som Wales, Nordirland, Island og Albanien, ligesom store fodboldnationer som Tyskland, England og Italien deltager ved EM 2016.

- Det er essentielt set en større begivenhed end nogen foregående Uefa Euro i historien, sagde Richard Whitty, der er senior marketing manager i Carlsberg, i forbindelse med lanceringen af kampagnen tirsdag ifølge Bloomberg News.

Han har dog ikke villet bekræfte kampagnebeløbets størrelse over for finansmediet.

EM 2016 afvikles i perioden 10. juni til 10. juli i Frankrig.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen