Berlingske Business

Carlsberg planlægger EM-kampagne til 595 mio. kroner

carlsberg

EM i fodbold nærmer sig og Carlsberg planlægger sin hidtil største sports-marketingskampagne.

Carlsberg planlægger sin hidtil største sports-marketingskampagne. Den er målrettet sommerens EM-slutrunde i fodbold, og det danske bryggeri formodes at sparke op imod 80 mio. euro - svarende til 595 mio. kr. - efter sin markedsføring i forbindelse med europamesterskabet.

Det oplyser kilder med kendskab til planlægningen til Bloomberg News.

Carlsberg har allerede brugt 40 mio. euro for at sikre sig de eksklusive rettigheder som officiel ølsponsor til mesterskaberne, der varer omkring en måned og regnes som en af verdens aller største sportsbegivenheder.

Kampagnen er døbt 'Fan Revolution' og kommer til at rette sig mod debuterende deltagerlande som Wales, Nordirland, Island og Albanien, ligesom store fodboldnationer som Tyskland, England og Italien deltager ved EM 2016.

- Det er essentielt set en større begivenhed end nogen foregående Uefa Euro i historien, sagde Richard Whitty, der er senior marketing manager i Carlsberg, i forbindelse med lanceringen af kampagnen tirsdag ifølge Bloomberg News.

Han har dog ikke villet bekræfte kampagnebeløbets størrelse over for finansmediet.

EM 2016 afvikles i perioden 10. juni til 10. juli i Frankrig.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen