Berlingske Business

BT's medarbejdere nedlægger arbejdet

Billede
BTMX Pressemøde. Pressemøde om sammenlægning af BT og Metroxpress hos Berlingske Media.D Til stede: Mette Maix, adm. direktør for Berlingske Media, Jens Grund, konstitueret ansvarshavende chefredaktør i selskabet, og Thomas Raun, som i dag er adm. direktør for MX. Foto:

Den bebudede sparerunde på BTMX får medarbejderne på BT til at nedlægge arbejdet.

København. Medarbejderne på BT har nedlagt arbejdet i forbindelse med den bebudede sparerunde på BTMX, der er en fusion mellem BT og Metroxpress.

Det bekræfter tillidsmand Jesper Vestergaard Larsen over for Ritzau.

Maix

Onsdag erfarede Mediawatch og Journalisten, at fusionen mellem BT og Metroxpress betyder, at 14 redaktionelle stillinger bliver nedlagt.

Desuden stod ni HK-stillinger ifølge Journalisten til at blive nedlagt.

BT og Metroxpress meldte i november ud, at man ville fusionere under navnet BTMX.

BTMX

Ifølge Journalistens oplysninger har medarbejderne i første omgang besluttet at nedlægge arbejdet indtil klokken 9 fredag morgen, hvor de mødes igen.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen