Berlingske Business
12:10Ny milliardbøde fra Vestager til Apple-partner

Brøndbys degraderede direktør behøver ikke at være nummer ét

pix_Brøndby
Jesper Jørgensen, er nu ikke længere administrerende direktør, men finansdirektør i Brøndby IF. Foto:

Efter bare halvandet år som øverstbefalende i vestegnsklubben Brøndby, er Jesper Jørgensen blevet degraderet til finansdirektør. Men hovedpersonen selv er, efter eget udsagn, ikke mavesur.

Det er gået Jesper Jørgensen, som det er gået hans klub Brøndby IF - han er rykket ned.

Sidste sæson endte superligaklubben som nummer tre i tabellen efter samtlige 33 kampe. Efter seks spillerunder i denne sæson, har Brøndby kun indkasseret syv point, og er dermed rykket ned på en ottendeplads.

Så voldsom er derouten ikke for Jesper Jørgensen. Men han er rykket ned som nummer to. Efter bare halvanden år som adm. direktør, står der nu CFO, finansdirektør på visitkortet. I stedet bliver tidligere Illum-chef Søren Vadmand adm. direktør i Brøndby, oplyser klubben i forbindelse med fredagens regnskab for andet kvartal 2015.

aaa

Men det er ikke noget, der kan gøre Jesper Jørgensen hverken gul eller blå af misundelse, siger han i et interview til TV2 Finans.

»Om der kommer en person ind over, under eller ved siden af mig er ikke afgørende. Det afgørende er, om der kommer en person ind, der kan være med til at skubbe forretningen i den rigtige retning,« siger han fredag.

Selvom der altså er lidt knas med de sportslige tabeller, har Jesper Jørgensen dog været med til at bringe de økonomiske tabeller i en bedre forfatning. Siden andet kvartal 2014 er omsætningen øget med 30 procent til godt 37 millioner kroner. Det er en samlet fremgang i alle indtægter på 25 procent, heraf 37 procent på sponsorindtægter.

Men Vestegnsklubben er langt fra i mål endnu. Der er stadig udsigt til røde tal på bundlinjen for hele året. Forventningen lyder et underskud på mellem 15-25 millioner kroner. Det er dog en markant forbedring i forhold til sidste år, hvor underskuddet landede på over 150 millioner kroner.

RB plus: Mens vi venter på Brøndby-opturen Superliga Fodbold -

»Det er ikke godt nok at lave et underskud. Men vi kommer fra et meget større underskud, og det tager tid at vende forretningen, « siger Jesper Jørgensen til TV2 Finans.

Brøndby IF lagde sidste sommer en ny plan Vision 2017, som blandt andet havde til mål at skabe økonomisk ligevægt i klubben i 2017. Indtil videre er den blevet fulgt. Men den skal altså nu acceleres ved hjælp af Søren Vadmans kommercielle tæft.

Hvordan hans afløser vil gøre det, vil Jesper Jørgensen dog ikke komme med et eksakt bud på.

»Det skal du spørge Søren om. Når han starter på tirsdag, vil han stå til rådighed for jer, og så får I rig lejlighed til at snakke med ham,« siger han til TV2 Finans.

Se hele interviewet med Jesper Jørgensen i indslaget her

Brøndby tjener penge på sponsorer:

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen