Berlingske Business

Britiske bettingfirmaer stiger på børsen efter VM-fiasko

FBL-WC-2018-MATCH62-CRO-ENG -
Den engelske anfører, Harry Kane, var skuffet efter nederlaget til Kroatien i VM-semifinalen. Nu venter Belgien i en kamp om bronzemedaljer. Manan Vatsyayana/Ritzau Scanpix

Det havde været en dyr forretning for de britiske bettingfirmaer, hvor Englands landshold havde taget VM-trofæet med hjem til London. Sådan gik det som bekendt ikke, og derfor stiger de bettingfirmaerne nu på børsen.

Englands farvel til VM i Rusland efter 2-1 nederlaget til Kroatien i semifinalen onsdag gør investorer i britiske bettingfirmaer glade og sender kurserne i vejret torsdag.

Blandt andet stiger Paddy Power, som en overgang sponsorerede danske Nicklas Bendtners underbukser, med 3,4 pct., dagen efter det engelske landshold måtte sande, at det - altså verdensmesterskabet - ikke "kom hjem."

Herudover stiger GVC, der er et andet bettingfirma, med 2,1 pct.

En talsmand fra bettingkæden Coral, der er ejet af GVC, fortæller ifølge Bloomberg News, at det havde været en dyr omgang for væddemålsfirmaerne, hvis England var gået hele vejen og havde vundet over Frankrig i finalen på søndag.

Ifølge talsmanden havde det kostet mange millioner britiske pund.

Bloomberg News forklarer, at langt det meste af selskabernes forretning er placeret i England, hvor spillere, der troede på engelsk VM-sejr før turneringen, kunne spille til odds 16-1.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen