Berlingske Business

Britisk reklamekæmpe falder tungt efter dystre meldinger fra topchefen

WPP-AGM/
WPP falder tungt på Børsen. Foto:

Den britiske reklamevirksomhed WPP, som er en af verdens absolut største inden for sit område, falder tungt på børsen i London og er tirsdag blandt de mest faldende på det europæiske kontinent.

Ifølge Bloomberg News skyldes faldet, at selskabets nye administrerende direktør, Mark Read, har offentliggjort en dyrere end ventet plan for at genoplive væksten i selskabet. For helåret regner topchefen med et pres på selskabets indtjeningsmargin, efter at den faldt 0,4 pct.point til 13,3 pct. i første halvår sammenlignet med samme periode året før.

Det kan ifølge Bloomberg News indikere, at Mark Read er villig til at give afkald på indtjening for nuværende for at forsvare sin forretning med store kunder - specielt i USA, hvor forbrugsvaregiganter skærer i deres reklameinvesteringer, samtidig med at flere og flere kunder flytter deres online-reklamer over til online-platformene hos Google og Facebook.

Tirsdag formiddag koster en aktie i WPP 1189 pence. Det er et fald på 6,8 pct. i forhold til seneste lukkekurs, hvilket oveni er det største fald blandt samtlige aktier i det fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen