Berlingske Business

Brancheforening udfordrer K&K

grafisk
Foto:

Grafisk Arbejdsgiverforening mener, der er behov for at samle hele kommunikations-Danmark. Det sker under navnet Grakom, der bevæger sig ind på Kreativitet & Kommunikations område.

Grafiske virksomheder, bureauer, distributører, medieproducenter og emballagevirksomheder inden for den samlede kommunikationsbranche får nu deres helt egen brancheforening. Det skriver Markedsføring.dk.

Den hedder Grakom og skal varetage disse gruppers interesser.

Det ligner unægteligt et forsøg på at spise sig ind på Kreativitet & Kommunikations område?

– Nej, men når trykkerierne, vores traditionelle medlemmer, ændrer sig, skal vi jo følge med. I dag er trykkerier, bureauer og medieproducenter en del af hinandens værdikæde, og derfor er det på tide, at de får en samlet organisation til at kæmpe deres sag, siger Thomas Torp, adm. direktør i Grakom, der formelt set først er på skinner fra 1. juli.

gary

Grafisk Arbejdsgiverforening har allerede skiftet navn til Grakom Arbejdsgiverforening.

Thomas Torp påpeger, at Grakom allerede har 50 bureaumedlemmer ud af de godt 500, der er en del af fællesskabet, og at han forventer, at flere kommer til. Det skriver Markedsføring.dk.

– Vi vil gerne være en forening for virksomhederne, der har det til fælles, at de alle er med i processen fra den indledende idé og frem til det endelige produkt. Det være sig i form af en bog, en tryksag, en video, en emballage eller en internetannonce. Vores branche bidrager altså ikke kun med arbejdspladser og vækst. Den er også ansvarlig for den daglige videndeling mellem danskerne, slutter Thomas Torp.

Grakom-direktøren vurderer, at foreningens ”værdikæde” rummer mere end 4.000 danske virksomheder, der til sammen omsætter for ca. 35 mia. kr. årligt, og som har mere end 25.000 beskæftigede.

danske bank

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen